    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Citi, limity.
    Date: Fri, 09 Apr 2010 13:44:46 +0200

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Ja osobiście oduczułem się posiadania sporych limitów, bo są mi one do
    > niczego niepotrzebne (niebawem będę redukował ostatnią kartę ze sporym
    > limitem). Skoro przez rok wydaję kartą ok 20-24k PLN, to na jaką
    > cholerę mi np. limit 20-40k PLN ?
    >
    > Do normalnego funkcjonowania spokojnie wystarczy limit - średnia
    > miesięczna pensja x 2, a trudno oczekiwać żeby w razie czego takie coś
    > kogokolwiek zdruzgotało.

    To zalezy od sytuacji. Wyobraz sobie taka: srednio wydajesz 2 kzl
    miesiecznie, ale akurat potrzebujesz wyjechac za granice, np. 4 osoby,
    $4400 to sa same bilety lotnicze, za ktore najlepiej zaplacic karta.
    Splacasz, bo to jeszcze w kraju, jest szansa ze mozesz splacic nawet
    w koncowce GP.

    Jestes juz za ta granica na drugim koncu swiata, trzeba zaplacic za
    dodatkowe bilety (polaczenia lokalne, nie dalo sie tego kupic w kraju
    sensownie), $200 * liczba osob + to samo jeszcze raz (duzy kraj, ludzie
    kombinuja z autobusami, ale jesli mam placic za autobus $80 (vs $200 za
    samolot), i meczyc sie przez 24 h zamiast przez 2-3h, to dziekuje). Na
    lotnisku, wiesz, no sa jakies kantory, mozna wymienic euro albo innego
    dolara i zaplacic gotowka, ale wiesz tez jakie moga byc kursy na
    lotniskach, poza tym gotowka, zlodzieje, falszywki - karta takie
    problemy rozwiazuje.

    Trzeba cos jesc i gdzies spac - $3k zupelnie oszczednie, zwykłe hotele
    *** i zwykłe knajpki (raczej takie, zeby nie umrzec, i zeby nie dostac
    w gebe) - no coz, nieco dluzszy wyjazd.
    Dodaj do tego inne wydatki, i zakladamy, ze nie bedzie zadnych
    niespodziewanych. Zauwaz ze nie pisze w ogole o zadnym luksusie, tylko
    zwykle podstawowe i niezbedne rzeczy.

    I zaplac za to teraz karta z limitem 10 kzl.

    BTW: fraud 2x pensja miesieczna potrafi kogos zdruzgotac bardzo latwo,
    jesli ktos nie ma oszczednosci. Zdaje sie ze znakomita wiekszosc
    spoleczenstwa nie ma (takich) oszczednosci? Podstawowym problemem nie
    jest to, ze trudno sie taki fraud reklamuje, podstawowym problemem jest
    w ogole zaistnienie fraudu.
    --
    Krzysztof Halasa