eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKK Polbank vs BZWBK vs CitibankRe: KK Polbank vs BZWBK vs Citibank
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Polbank vs BZWBK vs Citibank
    Date: Sat, 10 Jan 2009 22:16:32 +0100
    Organization: Aleuania-Pueruania-Azalandia :)
    Lines: 65
    Message-ID: <gkb42a$8j0$1@inews.gazeta.pl>
    References: <gk0odv$cj1$2@inews.gazeta.pl> <gk222v$jc3$1@z-news.pwr.wroc.pl>
    <gk2l3q$m3r$1@inews.gazeta.pl> <gk55qk$aq9$4@inews.gazeta.pl>
    <gk5ch9$lmi$1@mx1.internetia.pl> <gk634m$85n$1@inews.gazeta.pl>
    <gk6rk0$ju9$1@mx1.internetia.pl>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.151.39.26
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1231623050 8800 83.151.39.26 (10 Jan 2009 21:30:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Jan 2009 21:30:50 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-User: eneuell
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:469370
    [ ukryj nagłówki ]


    "misza" gk6rk0$ju9$...@m...internetia.pl

    > Hmm a co to za oświadczenie banku przez telefon ? Wczoraj też telefonista
    oświadczył, że
    > wniosek/umowa będzie spisywana odręcznie, ale będzie traktowane jak internetowe i 2
    lata
    > gratis :) Czy takie słowo jest coś warte (albo ile więcej warte jest słowo
    wypowiedziane
    > podczas rozmowy w której chcesz zrezygnować z karty) ?

    Ja z Citi problemów nie mam.
    Z BZ WBK, Sygmą, ING Śląskim, PeKaO, Lukas i Multi -- miałem problemy.

    Ponadto nie mam problemów z Polbankiem, Eurobankiem i mBankiem.
    Polbank ma trochę ;) niedobry system netowy. :) Ponadto ich bankomaty
    podróżują w czasie i wypowiadają herezje. ;) No i w razie czego ;)
    należy ponoć jechać do Grecji.

    > Widzę przez sobą umowę o kartę z mbanku (promocyjna) i jest wyraźnie pogrubione
    zdanie, że karta
    > jest bezpłatna - koszt obsługi 0 zł.

    > Jak podpisywałeś umowę z Citi to też był taki punkt wyszczególniony, że karta
    bezpłatna na 2 lata ???

    (; Tak -- zagroziłem detonacją bomby w siedzibie głównej banku i dopisek poczyniono.
    ;)

    Początki były trudne, nawet próbowano manewru wciskania kitu ,,może umowę pan
    zgubił?'',
    ale po jakimś czasie ułożyło się i jestem zadowolony. Inna sprawa, że i moje
    oczekiwania wobec banków w Polsce -- zmalały. :)

    Żyjąc w tym kraju należy przywyknąć do tego, że tutaj umowa ustna swoje
    a umowa pisemna swoje. :) (a i tak ważna jest tak zwana praktyka, lokalne
    zwyczaje, pozycja społeczna ;) czy finansowa partnerów, czyli stron umowy...)

    Citi umowę skorygował i z karty Citi korzystam od lipca 2007 roku, a nawet
    poleciłem tę kartę innym osobom; Mille nie skorygował i karty Mille nie mam.

    > Zrobię tak, w trakcie rozmowy z agentem (umówienie się) spytam wprost o punkt na
    umowie/wniosku mówiący
    > o bezpłatności karty przez 2 lata - jak będzie się mieszał, że nie ma, ale on
    zapewnia, to podziękuję i ponownie
    > wniosek wypełnię przez internet. Wtedy tłumaczenie, że akurat znowu mój wniosek się
    nie zapisał będzie nie na miejscu,
    > więc zaproponują spotkanie "bez wypełniania wniosku", tylko podpisanie :)

    Tak czy siak IMO powinieneś żądać informacji pisemnej (stemplowanej i podpisanej
    przez bank) mówiącej jasno/wyraźnie/jednoznacznie o bezpłatności. Głową muru nie
    zbudujesz, ;) ale może bankierzy (i w ogóle Polacy) pojmą, że pisma mają jakiś :)
    sens. Na razie większość drobnych umów pisemnych w tym kraju (prowadzenie czy
    otwieranie
    rachunków bankowych, umowa kupna samochodu itp.) to paranoja. Być może dlatego tak
    się
    dzieje, że [?zaganiani?] klienci nie czytają tych umów.

    Ja prosiłem ;) Citi o dopisanie na umowie informacji o bezpłatności i o skorygowanie
    umowy w Mille takie, które jednoznacznie pokaże, iż karta Mille jest za free, o ile
    nią zapłacę w ciągu jakiegoś czasu. Citi umowę skorygował, Mille nie.

    Podobną sytuacje miałem niedawno przy kupnie samochodu. W Warszawie sprzedawczyni
    olała :) moją prośbę, białostocki sprzedawca uznał jako/za stosowną. :) (chodziło
    o umieszczenie w umowie informacji dotyczących warunków ceny promocyjnej i o
    zapisanie
    po polsku słów 'nieeksploatowanie' itp.) No i umowę zawarłem w Białymstoku. Wcześniej
    białostocki sprzedawca Mercedesa lekceważył mnie :) i nie udzielał mi informacji
    dotyczącej cynkowania karoserii -- uważano tam zapewne, iż moja decyzja dotycząca
    wyboru samochodu nie będzie uzależniona od udzielenia tych informacji. (a dla mnie
    problem cynkowania wydaje się bardzo poważnym problemem)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1