  • Data: 2003-10-10 07:33:38
    Temat: Re: KK czy kredyt odnawialny?
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agaska" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bm3uj9$ka6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    >
    > Kiedyś bardzo intensywnie korzystałam z KK. Potem z tego zrezygnowałam, bo
    > od kiedy pieniądze zawsze są na koncie to spokojnie mogę płacić zwykłą
    kartą
    > debetową i nic więcej mi do szczęścia nie było potrzebne.
    > Teraz mam mały problem, pt. brak środków (są to problemy przejściowe -
    > trochę się przeliczyłam przy zakładaniu lokaty VW a teraz szkoda mi ją
    > zrywać) i zastanawiam się czy starać się o kredyt odnawialny na koncie
    > (mBank) czy o kartę kredytową skoro i tak większość transakcji dokonuję
> [...]

    Nie wiem jakie masz dochody... KK = potrzebne jakieś minimalne dochody
    (zazwyczaj co njamniej 1500zł netto ,ale moze być inny próg)
    karta kosztuje ileśtam/rok + ew dodatkowe opłaty np za ubezpieczenie -
    musisz dowiedzeć siew konkretnym banku.

    Kredyt odnawialny = prowizja za przyznanie (chyba że jakaś promocja),
    zazwyczaj do 5-6 krotności miesięcznych wpływów (choć też to zalezy od
    banku), nie ma minimalnego dochodu - no i też zazwyczaj jest opłata po roku
    za odnowienie limitu.

    Kredyt będziesz pewnie miała większy niż limit na karcie (ten drugi to
    zazwyczaj 1.5 do dwukrotności dochodów). Płacąc kartą i spłacając w terminie
    nie płacisz odsetek - więc jest taniej (podejrzewam też że roczna opłata za
    używanie będzie niższa niż sama prowizja za kredyt, nie licząc odsetek)
    Kredyt z kolei przydaje siegdy nagle będziesz potrzebowała np kupić pralkę
    na raty - wtedy po prostu debetujesz konto i nie masz bujania się z
    papierami, zaświadczeniami itp.