  • Data: 2009-11-15 21:55:59
    Temat: Re: KK dla ZU nie PIN
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad N.S. pisze:
    > karta kredytowa dla zwykłego użytkownika, nie autoryzowana kodem pin,
    > lecz podpisem* - który bank takie jeszcze oferuje?
    >

    > * [nie ma to być wątek o wyższości/niższości podpisu czy pinu, proszę o
    > tym nie pisać]

    Rozumiejąc powyższe stwierdzeniem staram się jednak zrozumieć, dlaczego
    akurat to kryterium wydaje się najważniejsze w doborze karty... Tak,
    jakby nie interesowały Cię inne właściwości (no tak, wymagasz też bez
    opłat) tylko to, czy jest autoryzowana głównie PINem czy podpisem...

    Śmiesznie się o tym czyta w kontekście tego, że wszystkie nowe karty
    mają być wydawane z chipem już niedługo (konkretny termin mi wyleciał z
    głowy, ale to już naprawdę całkiem niedługo)... A niestety u nas w 99%
    chip = preferowany PIN przy autoryzacji.

    Citi i tak jest przyzwoite, bo transakcje wyłącznie paskowe (bez chipa w
    czytniku) potwierdza się podpisem; prosi o PIN tylko gdy chip jest w
    użyciu. Co powoduje, że klon karty Citi będzie działał wyłącznie na
    podpis (więc transakcja będzie łatwa do zareklamowania)... Np karty
    mbanku idą na całość i proszą o PIN zawsze.

    --
    Michał