    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK dla przedsiębiorcy - wyjazd do USA
    Date: Tue, 21 Jun 2005 09:25:13 -0500

    clear wrote:
    > Witam,
    >
    > mam nastepujący problem:
    >
    > Mam własną działalność gospodarczą (miesięczny dochód około 15-20 tys. zł) i
    > chciałbym wyjechac we wrześniu na urlop do USA. Jako że najlepiej mieć tam
    > KK, zacząłem się rozglądac w internecie za ciekawymi ofertami.
    > Jednak nie wiem do końca jak to działa i mam kilka pytań:
    > 1. Jakie dokumenty o dochodach muszę przedstawić bankowi? PIT?
    > 2. Czy muszę zakładac konto w danym banku jeśli chce mieć KK?
    > 3. Jaki bank polecacie? Citibank, bo jest obecny w USA?
> [...]
    Więc zacznij od banków w których masz konta.
    Innym rozwiązaniem jest karta wypukła, ale debetowa, do której nie
    trzeba mieć konta.
    Np. Visa classic pekaa s.a
    Ile wpłacisz na rachunek karty, tyle będziesz mógł wydać. Bardzo fajne
    rozwiązanie.
    Bank nie ma znaczenia, każda karta visa, czymastercard działa równie
    dobrze, nawet ta z banku, który istnieje tylko w Pcimiu Dolnym.

    Z innych rzeczy:
    1. Warto mieć dwie karty, żeby w razie zgubienia nie zostać bez pieniedzy.
    2. Z takich kart wyciąganie pieniędzy z bankomatu, jeśli nagle
    potrzebowałbyś np. 100 dolarów gotówki może być trochę kosztowne.
    Więc pomyśl o jakiejś karcie w banku, który ma niskie prowizje za
    wypłaty z bankomatów za granicą. Spece ci podadzą. mBank, któryś bank
    też jeszcze ma niskie prowizje. No chyba, że 20-30 zł prowizji nie robi
    na tobie wrażenia. Wszędzie praktycznie zapłacisz kartą, gotówka to ci
    może być przydatna, żeby np. wrzucić księdzu na tacę, do niczego więcej.

    3. Nie ma znaczenia, czy karta będzie złotówkowa, czy dolarowa.
    Różnice przy przewalutowaniach są tak niewielkie, że praktycznie nie ma
    się o co szczypać.