    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK - zakupy na raty
    Date: Sun, 26 Apr 2009 20:39:45 +0200

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:23c404bc-a010-4939-a9fc-357543f9fb3f@s38g2000pr
    g.googlegroups.com...

    > RRSO do poziomu 15% to obecnie oferta do zaakceptowania. Wyżej to już
    > raczej
    > drogo. RRSO poniżej 8% to oferta bardzo dobra.

    Nie przesadzasz? Skoro banki placa po 7% pa za depozyty to maja
    efektywnie pozyczac ponizej 8%? To by bylo dzialanie na szkode banku.
    Getin oferute pozyczke dla pracownikow bankow 8,4% pa... elektywnie
    wychodzi ponad 15%. W Citi oferta dla pracownikow bankow na 10%,
    efektywnie ok 14,5%.
    Oferta ratalna polbanku to ok 10% efektywnie, przy money backu na
    Polbank Era wychodzi nieco ponizej 8% i to jest chyba najlepsza znana
    mi oferta.

    Nie uważam żebym przesadzał, wynik 8% efektywnie może być do uzyskania o ile
    znajdzie się ofertę, przy której bank raczej liczy na potknięcia klienta
    (tzn. że złamie on ten "układ ratalny") niż na wprost osiągany zysk. Takie
    jakieś raty na karcie to jednak nie to samo co kredyt w linii i argumentacja
    jakiej użyłeś nie wydaje mi się całkiem adekwatna. Tym bardziej że
    gigantyczna ilośc depozytów jest w bankach jednak na 0-3% a nie na 7%.

    Lukas przykładowo ma czasami na swoich co-brandach oferty typu "10 rat
    efektywnie 0%", a jak się klient choć raz spóźni 1 dzień z choćby 1 groszem
    to w efekcie płaci pewnie 21% nominalnego od wszystkich rat.