eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKarta do Azji: Bali (Indonezja), Hong Kong, Kuala Lumpur (Malezja) › Re: Karta do Azji: Bali (Indonezja), Hong Kong, Kuala Lumpur (Malezja)
    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta do Azji: Bali (Indonezja), Hong Kong, Kuala Lumpur (Malezja)
    Date: Tue, 16 Aug 2011 17:51:09 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 10:15:22 -0700, anka napisał(a):

    > Hej, czy ktoś może doradzić jaką kartę kredytową najlepiej wybrać na
    > wyprawę do Azji obejmującą Indonezję (pobyt na Bali), kilka dni w Hong
    > Kongu i Kuala Lumpur (opcjonalnie Bangkok). Chodzi głównie o płacenie na
    > miejscu (być może też za loty). (...)

    Możesz popatrzyć w archiwum grupy pod kątem "przeliczniki" zawsze coś się
    dowiesz więcej.
    Aktualnie najlepszy przelicznik ma VISA z Polbanku albo Allinazbanku.
    Allianz odpada, bo został przejęty i są nowe warunki. O kk w Polbanku
    możesz wystąpić i jak dostaniesz to powinno być ok. Podgląd internetowy
    jest taki sobie ale ujdzie. Możesz na czas wyjazdu zakupić sobie
    powiadomienia na sms i po każdej transakcji takowego dostaniesz. Możesz
    też założyć sobie kk MC-tmobile jeżeli masz telefon w tej sieci i wtedy
    sms są za darmo, ale przeliczniki nieco gorsze. Jednak karta ta ma
    cashback 1% i mniej więcej poziom podobny do VISA.
    Z innych kart to możesz wziąć dbnet i ich debetówkę do wypłat drobnych
    kwot z bankomatów. Nic one w dbnet nie kosztują a przeliczniki są
    minimalnie lepsze niż w mBanku.

    Właśnie zajrzałem na stronię Getbanku (wykupiony Allianzbank przez Getin
    Holding) i dla ich kk przeliczanie wygląda tak:

    "Rozdział VI
    Zasady rozliczania Transakcji
    § 10
    1. Rozliczanie Transakcji dokonywane jest w PLN, poprzez obciążenie
    Rachunku karty.
    2. Walutą rozliczeniową dla transakcji dokonanych w walutach obcych,
    innych niż EUR, jest USD.
    3. Transakcje dokonane w walutach obcych przeliczane są na walutę
    rozliczeniową dla transakcji dokonanych w walutach obcych po kursie VISA
    International rozliczającej Transakcję, a następnie przeliczane z waluty
    rozliczeniowej na PLN, po kursie Visa International.
    4. Transakcje dokonane w EUR i USD przeliczane są bezpośrednio na PLN,
    po kursie Visa International."

    Także nie powinno być źle.
    Można więc się pokusić o taki tandem - MC-tmobile Polbank i VISA Getbank
    (oczywiście kk)
    Debetówka to albo dbnet albo delfinek mBanku.
    Tak jak mówiłem poszperaj jeszcze w archiwum grupy, bo były już nie raz
    porównania odnośnie przeliczników.

    Xenocide