    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta kredytowa ??
    Date: 23 Jan 2003 01:21:37 +0100

    "Evit" <e...@p...onet.pl> writes:

    > Ostatni ranking Rzeczpospilitej wygrała Visa MultiBanku. Jest chyba
    > zdecydowanie najlepsza, biorąc pod uwagę wszystkie parametry.

    Za chwile piszesz, ze jednak nie wszystkie. A wagi przy tych parametrach
    moga byc baaardzo rozne.

    > Najdłuższy
    > okres bez odsetek-do 53 dni,

    W porownaniu do ilu u konkurencji? 50?

    > stosunkowo niskie oprocentowanie,

    Tu akurat waga moze byc zerowa :-)

    > darmowe
    > ubezpieczenie od nieuprawnionych transakcji (72 godz) i kradzieży gotówki
    > (2 godziny od wypłaty z bankomatu),

    Kto wyplaca z bankomatu KK? Wiem, wiem.

    > niskie prowizje od wypłat z bankomatu
    > 3,5 w kraju i 10 zł za granicą (niezależnie od kwoty!),

    ditto.

    > zdjęcie jako
    > dodatkowe zabezpieczenie

    Fakt. Moze nie jako zabezpieczenie (bo jest mierne), ale jakbym mial
    wybierac, to wolalbym karte ze zdjeciem.

    > oraz wysoki limit kredytowy - do 3ch wynagrodzeń
    > miesięcznych.

    Tu nie ma nic nt. limitu, wynagrodzenia sa rozmaite. Pamietam, ze
    w Millennium bylo 5 lub 6, jakis czas temu.

    > Nie ma limitów dziennych wypłat gotówki-posiadacz karty
    > Platinum może teoretycznie wypłacić za 3,50 nawet 50 tys. zł.

    Ciekawe z ktorego bankomatu? No tak, w kasie banku oczywiscie.
    Z tym ze wiesz, ze na wyplaty gotowkowe nie ma grace period?

    > Porównaj sobie to do karty Citka, która ma w Polsce 75% rynku-jest o wiele
    > droższa a warunki są mniej atrakcyjne.

    Obawiam sie, ze jesli ktos wyplaca 50 tys. zl KK, to roznica w cenie
    karty i ubezpieczenia jest dla niego nieistotna.

    > Citi ma jedynie lepsze ubezpieczenie
    > na wypadek nieuprawnionych transakcji bo bez górnego limitu ale za to trzeba
    > płacić 78 zł rocznie.

    I odwrotnie, roznica w ubezpieczeniu (np. limicie) moze byc duzo bardziej
    istotna.

    > Ubezpiecznie spłaty kredytu w Multi kosztuje 0,25% w
    > Citi 0,36%.

    To takie na wypadek niezdolnosci? Waga 0 :-)

    > Nie mówię już o tym ze infolinia w Multi jest bezpłatna (0800)a
    > w Citku (0801).

    Bardziej juz bym sie przejal tym, ze z ludzmi w Citi nie moglem sie nigdy
    dogadac (i nastepnie moc polegac na tym). Czasem w ogole mnie oklamywali,
    myslac, ze nie znam nawet najbardziej podstawowych rzeczy.

    > Śmiesznie przy tym wyglądają karty innych banków np.PKO SA
    > daje całą godzinę na zgłoszenie zagubienia karty (Multi 72 godz), albo Mille
    > limit zadłużenia szłyszałam o propozycji 800-zł - koń by się uśmiał .

    Watpliwe, moze chodzilo o debet? O ile pamietam, jest tam minimalny limit,
    ponizej ktorego po prostu nie wydaja karty - 2.5 tys. zl czy jakos tak.
    Ale nalezaloby to sprawdzic, tylko cos takiego kojarze.

    > Oczywiście wszyskie parametry należy porównywać z innymi kartami kredytowymi
    > bo płatnicze są tańsze.

    Praktycznie wszystkie KK sa platniczymi.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator