    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta kredytowa - jakiego Banku??
    Date: Mon, 1 Aug 2005 21:14:55 +0200

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:tbqse198fie1j4ls8ig8j2khg7pend2aao@4ax.com...

    > W zwiazku z tym rzeczywisty zysk brutto mam istotnie wyzszy niz 1000
    > zł, ale odjalem sobie koszty obslugi niektorych kart i inne koszty.
    > Napisalem jak to wychodzi "na czysto", w reakcji na utyskiwania
    > jednego z uzytkownikow kk.

    Średni czas kredytu z karty = 27 dni

    Sztuka na tym polega aby "wydac" wiekszosc limitu na poczatku okresu
    rozliczeniowego. :-)

    Czyli co miesiąc zarabiasz na odsetkach 4%/12 = 0,33%. Żeby
    miesięcznie zarobić
    100zł na odsetkach, musiałbyś wydawać ponad 30 tys. zł.

    Zmniejszam sobie saldo linii kredytowej oprocentowanej na 9,5%. A
    zatem nie stopa 4% a 9,5%. Jesli to saldo jest nizsze powiedzmy o
    20.000 zł w ciagu calego miesiaca, to daje miesieczny "zysk" rowny
    okolo 158 zł :-)

    Ponadto nawet jeśli tak by było, to zysk jest iluzoryczny z innego
    powodu --
    płacąc gotówką uzyskałbyś miesięcznie -- licząc pesymistycznie -- 2%
    rabatu,
    czyli de facto traciłbyś raczej 600zł/m-c :)

    Zysk ten nie jest iluzoryczny. Jest to prawdziwy zysk. Tam gdzie opcja
    gotowkowa jest lepsza, wybieram opcje gotowkowa.

    marekz