  • Data: 2007-09-29 18:11:03
    Temat: Re: Karty Toyota Banku
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message
    news:fdh4ie$okb$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > juz kiedys zauwazylem, ze pracownicy nawet widxzac chipa uzywaja paska
    > i czekaja na komunikat POSa zeby uzyc chipa - nikt nie chcial od razu
    > zaatakowac POSa chipem.

    Mi sie kiedys zdarzalo, ze wciskali do czytnika chipow, ale wtedy karta
    dziala tylko w POSach CardPointu. Teraz sie poprawilo, ze w przypadku
    korzystania z paska POS krzyczy o uzycie chipa, przynajmniej te CardPointu i
    eService. Nie mialem jestcze okazji skorzystac z POSa Polcardu, ale jutro w
    tym celu sie wybiore do Auchana i sprawdze :).

    > Kiedys przeciwnicy paska proponowali tu zniszczenie paska i pozostawienie
    > chipa

    Ja tak zrobilem w mojej poprzedniej karcie. Okazala sie pozniej
    bezuzyteczna, ale przynajmiej wiem, ze bakomaty BX WBK nie maja czytnika
    chipa ;).

    > - czy ta karta nadal by dzialala jakby ją pozbawic paska?

    Teraz zapewne tak. Nalezaloby tylko nierogarnietych sprzedawcow prosic o
    skorzystanie z chipa. Ciekaw jestem czy w automatach samoobslugowych w
    Cinema City sa czytniki chipow.

    > Nigdy nie chcialem karty chipowej, ale robi sie ich coraz wiecej :(

    Ja teraz probuje rozszyfrowac zasady autoryzacji transakcji przez chip. Do
    tej pory mialem 2 takie transakcje. W przypadku jednej sa to podejrzenia,
    byla ona wykonywana w POSie Card Pointu, a te jak wiadomo drukuja Dummy
    Authorization Code, wiec trudniej ocenic. W kazdym razie transakcja nie
    zalokowala zadnych srodkow i nie ma na razie po niej sladu. Druga
    autoryzowana przez chip transakcje byla dokonana w POSie eService. Zostala
    dokonana kilka minut po poprzedniej transakcji, przy ktorej byla normalna
    autoryzacja. Co ciekawe w przypadku POSu Card Pointu miedzy potwierdzeniem
    PINem a wydrukowaniem slipa uplynalo kilka chwil, w przypadku POSa eService
    wydruk rozpoczal sie odrazu :).

    MK