    From: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karty kredytowe...
    Date: Tue, 13 Jun 2006 07:57:14 +0200

    Użytkownik " Joanna" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:e6kss5$52e$1@inews.gazeta.pl...

    > chciałabym zasięgnąć nieco informacji o kartach kredytowych...Mój znajomy
    ma
    > kartę z limitem 5000 który wykorzystał...teraz spłaca w ratach. Czy taki
    > kredyt jest "odnawialny", czy też ma kwotę do dyspozycji, jak już spłaci?

    Ehemmm, na pewno to jest karta kredytowa?
    Jaki bank?

    Jesli kredytowa to wcale by nie musial splacac "w ratach"
    Moze splacic tylko kwote minimalna (na ogol ok. 5% zadluzenia) i za miesiac
    znowu...;-)
    Oczywiscie ma do dyspozycji tyle, ile ma wolnego limitu. Skoro wykorzystal
    calosc to juz nic nie ma do dyspozycji. Jesli splaci np. 1000zl to bedzie
    mial do dyspozycji ten wlasnie tysiac.

    > Czy takie karty działają - bez podpisanej przez posiadacza - umowy

    Dzialaja, jak widac.
    Skoro jej uzywa to zaakceptowal warunki jej wydawania, uzytkowania i TOiP.

    > kredytowej? tzn. okreslającej wysokość odsetek, opłat, prowizji,
    harmonogram
    > spłat, ilośc rat...

    Jeszcze raz - w klasycznej karcie kredytowej nie ma czegos takiego jak
    "harmonogram spłat". Splaca sie wybrana _przez_siebie_ kwote nie mniejsza
    niz wymagana minimalna i juz.

    > Mój znajomy nic z banku nie dostał, poza rozliczeniem wypłat i kwotą do
    > zapłaty. Nie podpisywał żadnej umowy, karta była aktywowana przez telefon,
    > nie podawał zadnych danych osobowych...Po prostu przysłali mu ją do domu.

    Jesli mu przyslali to widocznie znaja jego dane osobowe, nieprawdaz?
    Bank dysponuje wszystkimi niezbednymi regulami tabelami oplat itp. Wystarczy
    zachciec i sie bedzie je mialo.

    > Jakie wady, jakie zalety takiej karty? Czy tak jest w innych bankach, czy
    > coś w tym przypadku jest nie tak ?

    Jak mozna odpowiedziec jak jest w INNYCH bankach skoro nie powiedzialas jaki
    to jest TEN bank?

    > Dał się zrobić "w balona" ?

    Raczej dal sie, skoro nabral sie na zbieznosc nazwy "kredyt" i "karta
    kredytowa"...;-)
    W wiekszosci przypadkow karta kredytowa nie sluzy do zaciagania kredytu,
    tzn. umozliwia to ale sa ZNACZNIE korzystniejsze metody zaciagania kredytu
    niz KK. Oczywiscie istnieja tez KK z w miare korzystnym kredytem, ale jestem
    gotow sie zalozyc, ze jego karta do nich nie nalezy...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---