  • Data: 2010-03-03 17:51:59
    Temat: Re: Karty zbliżeniowe PayPass payWave a bezpieczeństwo
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Mar, 16:23, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Nie zauważasz, że całe obciążanie w ogóle nie przechodzi przez polski system
    > bankowy??? Polskie banki mogą sobie co najwyżej tupać nóżką i blokować
    > kolejne karty (ciekawe zresztą jak się blokuje kartę do tranakcji offline).
    >
    > k.

    Zauwaz, ze obciazenie przechodzi przez nasz system bankowy. Bank
    dostaje polecenie przelania sumy X na rachunek Y.

    Mozna po prostu nie uznac obciazenia. I co oszust pozwie bank ze mu
    nie przeslali pieniedzy?

    Jesli jednego dnia klient np. wybierze kase w bankomacie w Polsce, a
    na ten sam dzien przyjdzie obciazenie paypass z UK, Nigerii czy
    Barustanu kazdy system anty-fraudowy zakwestionuje taka transakcje.

    Mi sie kiedys zdarzylo jednego dnia placic w Polsce, na Slowacji i na
    Wegrzech (jakies kwoty rzedu 100 zl - 200 zl za paliwo) i dostalem od
    razu telefon z prosba o weryfikacje.

    Powaznie z praktycznego punktu widzenia dyskusja jest czysto
    akademicka, a zagrozenie czysto teoretyczne.