  • Data: 2009-03-04 12:54:41
    Temat: Re: Kiedy dojdzie przelew?
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Brzezi pisze:
    > wto, 03 mar 2009 o 17:51 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
    ciach

    > Ja bym tutaj tylko uscisli, ze ZCW to KIR nie ma zadnych sesji, sesje maja
    > banki, i nie ma tutaj problemu zeby 3 sesja w jednym banku miala swoj czas
    > przed 2 sesja w innym banku, numery sesji to jest numeracja umowna, liczy
    > sie czas wyjsci sesji do kiru, aby byla wczesniej niz sesja przychodzaca z
    > kiru do inneg banku... czy to beda numerki 1/2/3 to ma to kompletnie nic do
    > znaczenia

    Ależ właśnie KIR ma sesje rozliczeniowe. Dokładnie 3. Godziny można
    sprawdzić sobie na stronie KIR (http://www.kir.com.pl/main.php?p=4498).
    Zgodnie z charakterystyką działania izby rozliczeniowej, to co wejdzie
    na daną sesję, na tej samej sesji "wychodzi" (tak w zasadzie, bo są
    pewne wyjątki ;)).
    To że banki księgują coś w terminie I sesji, a czasami nawet przed (na
    podstawie http://www.money.pl/banki/elixir/) to nie znaczy, że są to
    wyniki danej sesji.
    Na podstawie danych dostępnych w podanych linkach można stwierdzić, że
    dość znaczna część banków księguje sesje przychodzące dopiero w
    okolicach wysyłania zbiorów na kolejną sesję. Sporo banków 3 sesję
    księguje dopiero następnego dnia rano. I to jest główny powód opóźnień
    przelewów.
    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor.