    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kiedy i jakie obnizki stóp procentowych
    Date: Tue, 16 Dec 2008 11:07:32 +0100

    "Włodziu" <w...@w...pl> wrote in message
    news:1229420420.207044@d1.icnet...
    > Czy ktoś może ma jakieś informacje czy RPP planuje obniżkę stóp
    > procentowych. Słyszałem, że obniżka ma być i to podobno znaczna?
    >
    > I druga sprawa, może ktoś mnie sprostować - jak się mylę, ale o ile dobrze
    > pamiętam ze studiów to wraz ze spadkiem stóp procentowych spadnie
    > oprocentowanie kont oszczędnościowych i lokat a także kredytów i KK.
    >
    > Czy ktoś się orientuję, Kiedy miała by być ta obniżka stóp, bo planuję
    > wziąć kredyt, co prawda nie duży ale zawsze miło by było zaoszczędzić te
    > kilka %.

    posiedzenie RPP 22-23 gru. jak dobrze pamietam, obnizka 0.25 do 0.5%. W
    obliczu tego co dzieje sie poza Polska to stawiam na 0.5%.
    Oprocentowanie na rynku depozytow jest wyzsze niz obecna stopa NBP, to juz
    sie dawno rozjechalo, takze wplyw obnizki na depozyty moze nie byc
    zauwazalny, wszystko zalezy od rozwoju sytuacji na swiecie i dostepnosci
    pieniadza poza Polska dla naszych bankow. Jezeli nie wroci zaufanie na rynek
    miedzybankowy to nie nalezy myslec o znacznym spadku stop dla depozytow.