  • 1. Data: 2008-12-16 09:41:28
    Temat: Kiedy i jakie obnizki stóp procentowych
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Czy ktoś może ma jakieś informacje czy RPP planuje obniżkę stóp
    procentowych. Słyszałem, że obniżka ma być i to podobno znaczna?

    I druga sprawa, może ktoś mnie sprostować - jak się mylę, ale o ile dobrze
    pamiętam ze studiów to wraz ze spadkiem stóp procentowych spadnie
    oprocentowanie kont oszczędnościowych i lokat a także kredytów i KK.

    Czy ktoś się orientuję, Kiedy miała by być ta obniżka stóp, bo planuję wziąć
    kredyt, co prawda nie duży ale zawsze miło by było zaoszczędzić te kilka %.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-16 10:07:32
    Temat: Re: Kiedy i jakie obnizki stóp procentowych
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Włodziu" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy ktoś się orientuję, Kiedy miała by być ta obniżka stóp, bo planuję
    > wziąć kredyt, co prawda nie duży ale zawsze miło by było zaoszczędzić te

    posiedzenie RPP 22-23 gru. jak dobrze pamietam, obnizka 0.25 do 0.5%. W
    obliczu tego co dzieje sie poza Polska to stawiam na 0.5%.
    Oprocentowanie na rynku depozytow jest wyzsze niz obecna stopa NBP, to juz
    sie dawno rozjechalo, takze wplyw obnizki na depozyty moze nie byc
    zauwazalny, wszystko zalezy od rozwoju sytuacji na swiecie i dostepnosci
    pieniadza poza Polska dla naszych bankow. Jezeli nie wroci zaufanie na rynek
    miedzybankowy to nie nalezy myslec o znacznym spadku stop dla depozytow.

  • 3. Data: 2008-12-16 11:12:14
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Włodziu" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś się orientuję, Kiedy miała by być ta obniżka stóp, bo planuję
    > wziąć kredyt, co prawda nie duży ale zawsze miło by było zaoszczędzić te
    > kilka %.

    w przyszłym tygodniu RPP tnie stopy o 0,5% i nie ma, że boli...

    --
    pozdr
    P.

  • 4. Data: 2008-12-16 14:03:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gg" <g...@o...pl> writes:

    > w przyszłym tygodniu RPP tnie stopy o 0,5% i nie ma, że boli...

    Ech, prorocy...
    Swoja droga, kogo to by mialo boleć w tej chwili?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2008-12-16 17:43:30
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Ech, prorocy...
    > Swoja droga, kogo to by mialo boleć w tej chwili?

    Czy wszyscy pewni tego już sie zaladowali w kontrakty terminowe na stope
    procentowa ? :)
    --
    pozdr,
    Dan the Man

  • 6. Data: 2008-12-17 06:53:48
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > Swoja droga, kogo to by mialo boleć w tej chwili?

    kogo, czego? Złotego oczywiście - jak obetną stopy to PLN dalej leci lotem
    koszącym na pysk ofcourse
    utrzymując stopy na tak absurdalnym poziomie RPP IMHO chroni złotego przed
    wyprzedażą

    --
    pozdr
    P.

  • 7. Data: 2008-12-17 17:27:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gg" <g...@o...pl> writes:

    > kogo, czego? Złotego oczywiście - jak obetną stopy to PLN dalej leci
    > lotem koszącym na pysk ofcourse
    > utrzymując stopy na tak absurdalnym poziomie RPP IMHO chroni złotego
    > przed wyprzedażą

    Aaa, zlotego. Myslalem ze "kogos".
    Teoretycznie taki mechanizm dziala, aczkolwiek czy obecnie tak jest to
    nie bylbym taki pewien.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2008-12-17 20:44:49
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Ooo nie sluchal wypowiedzi Slawka? Moze nic nie byc w tym roku , bo on nie
    widzi takiej potrzeby:D:D

  • 9. Data: 2008-12-19 19:13:47
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ooo nie sluchal wypowiedzi Slawka? Moze nic nie byc w tym roku , bo on nie
    > widzi takiej potrzeby:D:D

    On ma tendencję do zauważania wszystkiego później niż powinien. A ekonomia
    ma to do siebie, że wtedy już jest za późno.