    From: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Date: Fri, 13 Apr 2012 10:55:24 +0200

    > W kwestii wyjaśniania "duchowosci, Boga i stworzenia świata".

    Nie wiem czy można tu mówić o jakichkolwiek "przewagach". Po prostu od
    najdawniejszych czasów człowiek zadaje sobie pytania kim jestem, skąd
    jestem, dokąd idziemy, czy istnieje Bóg który stworzył świat. Pytania takie
    zadawali sobie tacy myśliciele m.i.n jak Platon, Sokrates, św. Tomasz z
    Akwinu.

    Zadawnie tych pytań doprowadziło w efekcie do stworzenia nauki o nazwie
    filozofia, a pochodną filozofi traktującą za dogmat istninie Boga jest
    teologia. Podstawą teologi jest to, że Bóg dał swiadectwo swojego istnienia
    materialnie (wysyłając na ziemię swojego syna), po to aby uporządkować
    zagubienie człowieka w kwestiach najważniejszych pytań, po to miał on
    wytyczone kierunki w których ma się poruszać aby osiągnąc szczęście.

    Co do zaś ateistów nie wymyślają oni nic nowego, ateizm jest tylko koncepcją
    zaprzeczenia teologi. Nie tworza oni nic nowego, oni tylko zaprzeczają i
    negują, twierdzą że Boga nie ma. Jeżeli zaś Boga nie ma nie obowiązują też
    przykazania. Odejeście zaś człowieka od dekalogu i skutkuje tworzeniem
    różnych ideologi mających go zastepować. Niestety ideologie takie zawsze są
    niedoskonałe bo ich główne założenia zawsze opartę są o odejście od
    dekalogu.

    Tak tworzyły się różne koncepcje mające przybliżyć człowieka do dobrobytu
    takie jak hitleryzm, socjalizm, i niestety również liberalizm.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/