  • Data: 2012-04-27 16:09:33
    Temat: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Od: "Criss" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " sys29" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jnas5p$l19$1@inews.gazeta.pl...

    > Dzięki nauce ludzie żyją dłużej i wygodniej. Dzięki nauce coraz więcej
    > wiemy o świecie. To proste obserwacje. Szacunek do nauki to nie żaden
    > kult, tylko czysty pragmatyzm. Nauka jest pożyteczna ... przynajmniej
    > dla mnie, bo czy także dla Ciebie, to tego już nie wiem. Więc jak
    > widzisz, nie wierzę w naukę, tylko korzystam z jej osiągnięć.

    Podobnie traktuję naukę jak Ty. Osiągnięcia nauki przełożone na praktykę
    często ułatwiają życie.

    >Ty dla
    > odmiany korzystasz zapewne z "osiągnięć" religii.

    Korzystam. Religia stara się udzielać odpowiedzi na pytania egzystencjane
    czym nauka sie nie zajmuje. Prawdziwie przeżywana wiara może dać
    człowiekowi - jak
    mawiają mistycy - "pokój głębi". Sfera duchowego wnętrza człowieka jest
    dla nauki niedostępna. Nauka bada świat przyrody, zaspokaja ciekawość
    ludzi, ułatwia życie itp.

    > Świadoma nieuczciwość w nauce w niczym jej nie
    > umniejsza ... i w ogóle nie jest to wtedy nauka, tylko manipulacja.

    Dobrze napisane. To samo można odnieść do prawd wiary.
    Łajdactwa i zbrodnie ludzi związanych z kościołem źle świadczą
    o tych ludziach a nie o prawdach wiary, która zabrania czynienia zła i je
    potępia.
    Np. biskup wzywający do wojny w imię Boga (jak to kiedyś bywało)
    jest manipulantem bo najczęściej realizował swój lub czyjś interes.

    > Jak nie pozbędziesz się urojeń, będzie to dla Ciebie nieosiągalne.

    Wiara nie ma nic wspólnego z urojeniami. Chyba źle definiujesz pojęcia.
    Nie wiem czy trafnie to opiszę, ale wiara to przekonanie, że istnieje Bóg,
    który
    jest Miłością, obdarzył człowieka duszą, która jest nieśmiertelna itd.
    Pisząc, że mam urojenia (o Koperniku pisałeś podobnie) chcesz chyba
    zdewartościować dyskutanta i podnieść wartość swoich poglądów.

    > To Ty kombinujesz. Skąd wiesz, że Kopernik był wierzący ? Siedziałeś
    > mu w głowie ? To, że był księdzem nic nie znaczy. Może w młodości
    > był wierzący, a potem już nie. Ja nie wiem.

    Gonisz w piętkę.
    Kopernik zadeklarował, że jest wierzący (kapłan, sutanna itd.).
    Co miał w głowie nikt nie wie. W dyskusji opieramy sie na faktach.
    Obawiam się, że jakbyśmy gadali o jakimś geniuszu, zdeklarowanym ateiście,
    to takich wątpliwości byś nie podnosił, tylko dowodził, że wolnośc od wpływu
    KK
    sprawiła, że odkrył to czy tamto.

    > KK zawsze walczył z nauką
    > ( Galileusz, Kopernik ... ) bo jest ona dla niego zagrożeniem.

    Przekłamanie lub uproszczenie. KK nie walczył z nauką jako taką
    tylko z tymi poglądami, które wg niego były szkodliwe lub nieprawdziwe
    (niezgodne z nauczaniem). Też nie akceptuję takiej postawy KK.
    A dzisiaj jest raczej odwrotnie. KK angażuje się w szkolnictwo i działalność
    naukową. Szkoły katolickie, niższe i wyższe, uważane są za jedne z lepszych.
    Jest nawet przegięcie w drugą stronę: trudno zrobić karierę w KK bez
    doktoratu czy habilitacji.

    > Kardynał Ratzinger powiedział w 1990 roku, że "proces kościelny przeciwko
    > Galileuszowi był uzasadniony i sprawiedliwy".

    Trudno mi sie wypowiadać, bo nie znam kontekstu wypowiedzi i uzasadnienia;
    może
    chodziło o strone prawną? Ale nie przypuszczasz chyba, że ten łagodny
    człowiek
    jest za stosami i prześladowaniem?

    > W sieci jest pełno materiałów o zbrodniach KK. Użyj wyszukiwarki.
    > Tu masz przykład.
    >
    > http://www.rumburak.friko.pl/ARTYKULY/religia/zbrodn
    ie/dzieje_zbawienia-1.php

    Przejrzałem tę strone, co podałeś. Większość z tych faktów jest mi znana.
    Nie mam zamiaru bronić ludzi, którzy popełniali zło. Zło popełnione przez
    biskupa budzi nawet większe oburzenie. Jeśli ktoś namawia do mordu
    uzasadniając, że to wola Boga jest po prostu bydlakiem.
    Ale czy uważasz. że chrześcijanie popełniali tylko zło? NIe było dobrych
    biskupów czy kasięży?
    Chyba nie patrzysz tak jednostronnie na historię KK?
    Wielu ludzi wyrzekało i wyrzeka się zła, właśnie ze względu na Chrystusa.

    > No, rzeczywiście. "Alegoria" o potopie niesie niewysłowioną "głębię
    > duchową".
    > Kiedyś przeczytałem kilka kawałków biblijnych. To zwykłe, prymitywne
    > bajki.
    > Rzadko w literaturze spotyka się taką koncentrację bzdur.

    Lektura Biblii, a szczególnie Starego Testamentu nie jest łatwa. Katolicy (i
    chyba
    protestanci) stosują metodę czytania Pisma zwaną skrótacją. Polega ona na
    interpretacji Pisma Świętego Pismem Świętym. Poszczególne Księgi tłumaczą
    siebie
    nawzajem, uzupełniają się. A wszystko przeniknięte jest pięknem
    Miłości z Krzyża.
    Spróbuj podejść do lektury jeszcze raz, tylko z lepszym nastawieniem i
    szybko
    sie nie zniechęcaj.

    > Należycie do jednej wspólnoty. Ponadto Ty przecież wierzysz w nieomylność
    > papieża ( dogmat z 1870 roku ).

    Mam z tym problem. Nieomylność co do prawd wiary to tak, ale
    w sprawach społecznych, politycznych, gospodarczych ...hm.
    Np. nauka społeczna KK jest jakby trochę socjalistyczna, a mnie, w sprawach
    gospodarczych bliżej do Korwina Mikke.

    > pozdr.
    > sys29

    Pozdr