  • Data: 2005-11-06 14:45:12
    Temat: Re: Kilka pytań o KK
    Od: "Styrni" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3ek5tevyu.fsf@defiant.localdomain...

    > To wszystko zalezy od tego kto moze udzielic autoryzacji. Najmniej
    > ciekawy sposob - wylacznie pecet z Windows NT pod biurkiem prezesa
    > banku :-)
    > Nieco lepszy - np. kilka niezaleznych serwerow w roznych miejscach.
    > Jeszcze inny - bank moze zlecic takie cos (takze lub tylko) komus innemu.

    Pomijając aspekty szczegółówe kto/lub co zawiodło, chodzi mi po przypadek
    kiedy nie mogę zapłacić konkretną kartą, ale inne karty są akceptowane i
    można nimi zapłacić. Czyli POS działa, łączność z CA jest, CA też działa.
    Nie działa tylko autoryzacja między CA, a bankiem wystawcą karty, która jak
    się domyślam pośrednio realizowane jest przez Visę lub Europaya.

    > Moze to dzialac (zwlaszcza przy tym "kims innym") w roznym stopniu
    > (np. moze nie lubic PINu i miec inne niz zwykle limity, np. rowne dla
    > wszystkich kart), moze to tez zalezec od typu karty (np. autoryzacje
    > bez PINu tylko dla wypuklych, plaskie - nic).

    Mam tą świadomość, że to zależy od wielu czynników. W sumie tu pytałem o
    określenie szansy, a nie o same czynniki, które na tą szanse wpływają :-)

    > Karta elektroniczna (tzw. "chipowa") moze nie wymagac zadnej zewnetrznej
    > autoryzacji - moze sama sledzic np. limity transakcji i praktycznie
    > zawsze sprawdza PIN. Dlatego tez transakcja z paskiem moze nie przejsc
    > ze wzgledu na brak polaczenia, a elektronicznie moze przejsc.

    Jeśli terminal POS obsługuje karty chipowe to teoretycznie jest możliwość,
    aby przeprowadzić operację z użyciem PINu, ale bez łączności z CA?

    BZWBK w swoim "Przewodniku po KK" napisał "W przypadku, gdy terminal w
    sklepie nie wymaga od Ciebie podania numeru PIN, transakcja będzie
    autoryzowana podpisem.", a chwilę potem "W przypadku Kart z mikroprocesorem
    numer PIN jest niezbędny do zatwierdzania transakcji." i to wszystko w
    rozdziale "Karta z mikroprocesorem". Jak dla mnie jedno przeczy drugiemu.

    Pozdrawiam :-)
    Styrni