  • Data: 2004-11-28 17:35:29
    Temat: Re: Kolejny smutny rekord - INTELIGO
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Slawek Kos wrote:

    > Prawde mowiac ciagle nie widze PO CO autor chce tyle subkont?
    > Niewiele o tym napisal wiec mozna tylko gdybac...
    > Ja rozumiem, ze sie zapatrzyl "jak to robia duze firmy", ale te duze firmy
    > to maja klientow w miliony, a nie w porywach tysiac sztuk czy troche wiecej.

    Hehe - nazywa się to system płatności masowych i kosztuje ciężkie (no
    może nie aż tak bardzo ciężkie) pieniądze. Bank wtedy dostarcza "pulę"
    numerów rachunków do rozdysponowania. Firma już sobie sama "rozdaje" je
    klientom (przynajmniej w znanych mi przypadkach - możliwe, że przydział
    kont niektóre firmy zlecają bankowi).

    Szczerze mówiąc gdy śledzę ten wątek to mam małego ROTFLa jak widzę jak
    ktoś metodą Pomysłowego Dobromira próbuje zaemulować działanie takiego
    systemu płatności masowej na koncie Inteligo. :)

    > Banki zapewne dostarczaja im wyciagi w postaci elektronicznej i w formacie
    > strawnym dla programow F-K w tych firmach.

    Bank dostarcza opis przykładowego formatu z zastrzeżeniem (z reguły), że
    w razie czego można się będzie dogadać co do formatu.

    Wyciągi później idą przez Videotela lub innego HomeBankinga (to już
    zależnie od banku).

    Pozdrawiam!