  • Data: 2011-02-22 11:11:03
    Temat: Re: Komunikacja banków z Urzędem Skarbowym
    Od: XYZ <j...@m...bin> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.02.2011 22:55, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "zg" <z...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > Mam rachunki w kilku krajach (przy czym nie w UK), zarówno w krajach EU
    > jak i poza EU. Jedynymi krajami, w którym obecnie mam pobierany podatek
    > od odsetek jest Trynidad i Tobago oraz Szwajcaria. W przeszłości w
    > jednym z krajów EU był on pobierany, ale od dłuższego czasu przestał
    > być. Natomiast nie bardzo sobie wyobrażam, aby na terenie Eurosojuzu
    > występowały różnice pomiędzy poszczególnymi bankami w tej kwestii. To
    > przecież musi być regulowane w jakiś sposób "centralnie". Mam konta w
> [...]

    A mnie to interesuje w drugą stronę: czy po zmianie rezydencji
    podatkowej na zagraniczną, banki polskie przestaną naliczać podatek
    Belki? Czy stanie się to automatycznie (jeśli tak, to kto przekaże taką
    informację), jeśli nie, to jak to się ma do zacytowanej wcześniej ustawy?

    Czy jeżeli bank polski poweźmie informację, że osoba, która posiada w
    nim rachunek nie jest rezydentem podatkowym w Polsce, może wypowiedzieć
    umowę rachunku, jeśli nie prowadzi rachunków dla nierezydentów? Innymi
    słowy czy pojęcie (nie)rezydenta podatkowego jest tym samym co
    (nie)rezydent dla banku?