eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKonto do przyjmowania BLIKRe: Konto do przyjmowania BLIK
  • Data: 2022-05-31 17:07:35
    Temat: Re: Konto do przyjmowania BLIK
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    wtorek, 31 maja 2022 o 16:05:36 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Mon, 30 May 2022 15:25:19 -0700 (PDT), w
    > <b...@g...com>, Marcin Mokrzycki
    > <m...@g...com> napisał(-a):
    > > Alior, ING, Millennium, mBank, SGB*, Santander, PKO BP, Getin, Credit
    > > Agricole, Noble Bank, Pekao, BOŚ, Citi i BNP Paribas.
    > OK, czyli w grę wchodzą: Alior, Santander, Getin.
    > Ewentualnie Millennium i mBank, choć wolałbym w nich nie.
    >
    > Jak w tych bankach wygląda przyjmowania takiego przelewu BLIK na telefon?

    Hehe, to chcesz konto, na które można przyjmować przelewy blik,
    czy dopiero masz zamiar się dowiedzieć, jak to w ogóle działa? ;>

    Tego SMSa o przelewie to chciałbyś:
    - w celu zatwierdzenia, że chcesz przelew przyjąć? (nie da się)
    - w celu poinformowania, że przelew przyszedł? (da się, ale zwykle płatne, ew. z apką
    możesz
    mieć powiadomienia push, one bywają bezpłatne)

    Ogólnie nie ma co tego kojarzyć z apką - "przelewy na telefon" to zwyczajne przelewy
    express elixir, jedyna różnica jest taka, że te akurat są zwykle bezpłatne.
    Zamiast podawać numer konta podajesz numer telefonu - i jeśli ten numer jest
    zarejestrowany
    w bazie PSP, to zwracany jest numer konta, który jest z tym numerem powiązany - i na
    to konto idzie
    przelew, może sobie potem ten numer konta zobaczyć w historii.

    "Kojarzenie z apką" to durne widzimisię banków - tak samo jak wciskanie apki na siłę
    do całego blika.
    Jedynie ING i santander podchodzą do tego trochę sensowniej:
    - w ING można sobie wygenerować kod blik w ST
    - w santander można wygenerować czek blik w ST oraz "zarejestrować" numer telefonu

    Nie chce mi się grzebać, ale wydaje mi się, że oprócz santandera apka jest wymagana w
    każdym
    innym banku do rejestracji numeru - a potem można ją usunąć i nie przeszkodzi to w
    odbieraniu przelewów "na telefon".
    Więc możesz i z mBąka skorzystać.

    Niestety nawet santander nie umożliwia wysłania przelewu "na telefon" z ST.

    Najlepsza informacja o tym, gdzie działa, jest na:
    https://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/?rod
    zaj_uslugi=przelew-na-numer-telefonu/

    Wygląda na to, że działa praktycznie wszędzie oprócz nesta i pocztowego (dziwne,
    wydaje mi się,
    że nest kiedys był, obrazili się?), ew. mogą być kłopoty z "korporacyjnymi", no i nie
    wszędzie jeszcze działa 24/7.

    Czyli lista dla leniwych (bez popierdółek):
    - alior
    - milek
    - żubr
    - francuz bnp
    - citek
    - getout
    - ing
    - mBąk
    - skarbonka
    - santander (by nie rzec per kupal)
    - krokodyl (CA)

    Jak przychodzi przelew to przychodzi, tak jak każdy inny.
    Widziałeś bank, w którym możesz zdecydować, że "przyjmujesz" przelew albo nie? ;>

    Ma to pewne zastosowania, najlepsze jakie widziałem to był pan "kawa mrożona, brać
    póki mrożona"
    na plaży w Gdańsku.
    Ciekawe, ilu ludziom pokazał, że istnieje coś takiego jak "przelew na numer telefonu"
    ;>
    Terminala nie miał, można było zapłacić gotówką (ciekawe, ile tam nosił w saszecie,
    zawsze mi się przypomina
    konduktor z tzw. expresu PKP w czasach, gdy "kupowanie biletu przez internet" równało
    się
    otrzymaniu maila z rezerwacją - trzeba było ten mail wydrukować - potrafili się
    czepiać, że nie ma
    nagłówków z królującego wówczas niczym fiutin outlook expressa - i zapłacie gotówką
    konduktorowi, który potem miał cały plik jagiełłów - i oszczędzało się czas na staniu
    w kolejce
    do kasy oraz parę zł "kary" za kupowanie biletu w pociągu z całkowitą rezerwacją
    miejsc) i ew. przelewem na telefon.

    A przy okazji w santanderze wykryłem, że można sobie zwiększyć limit przelewów
    netowych do 250k
    (poprzednio można było max. 125k), więc już w drugiej videorozmowie mi się to udało
    (w pierwszej
    trafiłem na "doradcę", który nie miał aż takich uprawnień, miał mnie przełączyć do
    "bardziej uprawnionego",
    ale się nie udało - swoją drogą mega zrobili tą apkę, zwykle rozmowa trwa na tyle
    długo, że apka
    w tle dawno zdąży się wylogować - ale druga pani już mi to ładnie załatwiła).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1