eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKonto oszczędnościowe Inteligo - bandyckie prowizje › Re: Konto oszczędnościowe true PKO BP bandyckie prowizje NIE DO UNIKNIĘCIA
  • Data: 2008-11-06 23:41:00
    Temat: Re: Konto oszczędnościowe true PKO BP bandyckie prowizje NIE DO UNIKNIĘCIA
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wracając (prawie) do tematu watku - KO w Inteligo jest superuczciwe w
    porównaniu z KO w "prawdziwym" PKO BP - KAŻDA WYPŁATA 0,4% min 7,99 lub
    9,99 PLN (w zależności od kanału):
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=autom_oppr/subid=au
    to_96/section=indyw

    Użytkownik MarekZ napisał:
    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    > wiadomości news:geqn7e$2ig$1@inews.gazeta.pl...

    > Oj z tego co ja wiem to sporo niższą, przynajmniej dla większości
    > właścicieli bankomatów..

    Co by oznaczało, że mam jeszcze bardziej rację w tym, co napisałem
    uprzednio ;-).

    > MK pisał o karcie kredytowej. Ten zysk "za nic" jest tutaj jakby
    > prowizją za udzielenie kredytu gotówkowego dla banku - wystawcy karty.

    Uważam, że taką prowizją już jest ewentualna opłata roczna/miesięczna za
    kartę (+ewentualne wyższe oprocentowanie dla transakcji gotówkowych). To
    jest sytuacja analogiczna do wypłaty gotówki kartą debetową z konta z
    kredytem odnawialnym: płacisz prowizję za limit kredytowy niezależną od
    jego wykorzystania, płacisz odsetki i płacisz ewentualną prowizję
    bankomatową. Rozumiem, że wg Ciebie prowizja w bankomatach obcych w tym
    przypadku powinna być w najgorszym razie (nisko)kwotowa tylko dlatego,
    że to karta debetowa z "podłączonym" kredytem ;-)?.

    > Uważam, że tutaj prowizja procentowa ma uzasadnienie, a dodatkowo pełni
    > rolę zniechęcającą użytkowników do takiego korzystania z KK.

    Bez urazy, ale jeśli Ty - prawdopodobnie jeden z najlepszych w tym kraju
    zawodników w niskosztowym pozyskiwaniu gotówki z KK - wypisujesz takie
    teksty, to trąci to hipokryzją ;-).
    A prowizja procentowa nie musi istnieć obowiązkowo. Nie wspominam tu o
    jakichś superduper platynach czy czerniach, ale np. taki Getin zadowala
    się za gotówkowe prowizją 0 a eurobank 1/3,50 (w zależności od karty) +
    odsetki i jakoś nie muszą się wspomagać magicznymi zaklęciami typu "x%
    min y PLN" ;-).

    Przemek