    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto w Citibanku
    Date: Tue, 1 Jun 2010 00:10:48 +0200

    Użytkownik "krzyh" <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:90123e0f-04d2-4c26-8c21-a5dd579960a5@e2
    1g2000vbl.googlegroups.com...

    Jeśli chodzi o całokształt to moim zdaniem Citi się do Aliora nie umywa w
    standardowych sytuacjach. Zapewne zazwyczaj wygrywa w sytuacjach
    niestandardowych.

    > mam kk w citi "od zawsze" za darmo , wiec to nie jest tak ze nic o
    > nich nie wiem
    > bardzo podoba mi się ich "elastyczne" podejscie do klienta np w
    > sprawie zwalniania z oplat za ta karte

    Dla mnie brak jasnych zasad zwalniania z opłat to wada. Oba banki mają
    wysoce ortodoksyjną politykę kredytową jeśli chodzi o dobre produkty,
    szczególnie dla osób bez umowy o pracę. Citi ma znacznie bardziej rozwinięte
    tendencje do wciskania chłamu typu kredyty gotówkowe na 40% rocznie, jakieś
    dokładane ubezpieczenia od niczego itp. Citi to dinozaur, który z
    największym trudem stara się mniej lub bardziej udolnie gonić rynek. Nacisk
    na cross-selling chłamu będzie tam najprawdopodobniej coraz większy. Obawiam
    się, że jeśli przyzwyczaiłeś się do standardów interfejsu Aliora, ciężko to
    przeżyjesz.

    > a czego mi brakuje w aliorze:
    > - lepiej oprocentowanych lokat/kont oszczednosciowych, to co teraz
    > jest to zenada

    Citi nie będzie tu chyba lepsze. Citi ma też o wiele większe doświadczenie i
    praktykę w zastawianiu pułapek na klientów.

    > - kontaktu z bankiem przez internet (a to w citi działa świetnie)
    > jakos nie lubie wisiec na telefonie i sluchac melodyjek

    To akurat wybitnie na korzyść Citi. Zarówno kontakt przez Internet jak i
    profesjonalna Citi-linia.

    > czego brakuje w citi:
    > - darmowego "maklera", ale akurat w tym momencie koniunktura srednia...

    Nigdy nie korzystałem z usług DM Handlowego, ale nie wyobrażam sobie aby
    było ono lepsze od aliorowego. Czy jest tam choćby spięcie z kontem
    osobistym? Bo że prowizjami nie są w stanie konkurować to wiem w ciemno.

    Alior ma rzeczywiście fatalną w skutkach wadę - zbyt często nie działa. Ale
    to łatwiejsze do poprawienia niż zmiana oferty produktowej.