    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto w USA?
    Date: Sun, 08 May 2005 07:41:13 -0500

    Beer wrote:
    > Witam
    > JEstem zupełnie zielony w temacie.
    > Podobnie zresztą jak siostrzyczka, która zamierza jechać
    > do USA na jakieś zorganizowane szkolenia językowe, połączone
    > z dorabianiem w restauracjach, czy cuś... nie znam szczegółów.
    > W każdym razie pytała mnie, a ja nie wiem nic:
    > jakie są możliwości założenia jakiegoś konta w stanach?
    > Nie chciałaby trzymać gotówki w skarpecie - chciałaby mieć
    > możliwość najtańszego albo przelania nakonto w Polsce albo
    > przechowania na jakimś ichnim koncie.
    > Jak to rozwiązać?
    > Co podpowiecie?

    Jeżeli jedzie legalnie i ma pozwolenie na pracę w tych restauracjach to
    dostanie również numer SSN.
    Z nim bez problemu otworzy konto w każdym banku. Są również banki, które
    oferują konta bez opłat za prowadzenie.
    Przelewy do Polski są dosyć drogie, bo około 30 dolarów, ale raz na
    koniec może sobie na to pozwolić.
    Jak jedzie na dłużej niż na wakacje to najtańszą metodą na przelew
    pieniędzy do Polski jest wysłanie karty bankomatowej i wypłacanie tych
    pieniędzy w Polsce z bankoamtu.
    Na same wakacje to się nie opłaca a i ilość pieniędzy nie będzie raczej
    astronomiczna.