    From: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto wspolne w PKOBP
    Date: Tue, 8 Jul 2003 18:27:42 +0200

    daltoncp wrote:

    > Mam pytanko, a mianiowicie jakie sa mozliwosci zamkniecia konta
    > wspolnego ROR bez zgody wspolmalzonka.

    Jeśli jesteś jedynym właścicielem, to nikt nie będzie pytał
    małżonki/małżonka o zdanie (sorki, nie wiem jakiej jesteś płci).
    Jeśli rachunek jest wspólny, to najprawdopodobniej zgoda obu
    współwłaścicieli będzie niezbędna (aczkolwiek w regulaminie nie
    widziałem wzmianki o tym).

    > Czy jesli na konto nie bedzie
    > wplywow to konto wygasnie.???

    Bank może Ci wypowiedzieć umowę i zamknąć konto, ale wcale nie musi.
    Jeśli nie będzie wpływów, to bank może po jakimś czasie zażądać spłaty
    zaległych opłat za prowadzenie i dopisać Cię na jakąś shit-listę
    niesolidnych klientów. Nie zostawiaj sprawy swojemu biegowi.

    Jeśli masz problem ze złośliwym współmałżonkiem, to masz kłopot. Ja w
    takiej sytuacji uderzyłbym do banku i postarał się pogadać z jakimiś
    myślącymi ludźmi.
    Dla przykładu: umawiasz się na "słowo harcerza" że zostawiasz jakąś małą
    kasę, a oddział po 3 miesiącach zamyka konto w związku z brakiem obrotów
    i wzywa do podjęcia reszty środków. Złośliwa połowa małżeństwa o tym nie
    wie, zatem nie przeszkodzi. A bank ma w tym taki interes, że nie użera
    się z zaległymi opłatami, nie kisi martwych rachunków i nie marnuje
    lasów na wyciągi. Niebezpieczeństwo jest takie, że bank nie musi wcale
    pójść na taki układ.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl