  • Data: 2003-04-10 12:41:01
    Temat: Re: Konto za granica
    Od: "Marcin Bawolski" <N...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

    > A powiedzcie mi jeszcze kochani jak jest z tymi kontami polska<-->niemcy
    > - czy da sie tak zrobic aby np. niemiecki pracodawca wplacal mi na konto
    > w polskim banku (troche bez sensu)? czy ja np w internecie bedac w
    > niemczech moge sam robic przelewy do banku polskiego?
    >
    > adam

    Niemiecki pracodawca pewnie moglby wplacac na konto w Polsce - ale SWIFT,
    dodatkowe oplaty, czas itp komplikacje. Ale moze sie mu bedzie chcialo.
    Co do pytania o przelewy z internetu - np Deutsche Bank ( w Niemczech)
    umozliwia robienie przelewow zagranicznych do 15,5kEuro. Pytanie tylko, jak
    bedzie wygladalo (po jak nieciekawym kursie )przeliczanie EUR na PLN, jesli
    do splaty kredytu potrzebujesz PLN.
    Najtanszy sposob przekazania pieniedzy z Niemiec do Polski to karta Deutsche
    Banku i wyplata w ich bankomatach w Polsce bez prowizji. Milym zaskoczeniem
    byl dla mnie kurs, po jakim przeliczone bylo PLN->Euro:
    13.01.03 - 4.0123
    20.01.03 - 4.0569
    24.01.03 - 4,2194
    31.01.03 - 4,0870
    07.02.03 - 4.14438
    28.02.03 - 4.1905
    10.03.03 - 4.3179
    31.03.03 - 4.38300
    04.04.04 - 4.35924

    Czyli wychodzi na to, ze kursy bardzo porownywalne z kantorowymi, a czasem
    nawet lepsze.
    Transakcje bezgotowkowe ( ec-carte z funkcja Maestro) 13.02.03 - 4.1268, ale
    oplata 2.02Euro jesli waluta transakcji inna niz Euro.

    Marcin