    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 14 Oct 2021 06:36:27 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kontroler biletów sprawdzi kartę płatniczą
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 października 2021 o 15:09:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > [...]
    > moto g7+ - bez problemów się daje jendą ręką.

    No jak ktoś ma łapę jak bochen chleba (6,24", co prawda 2,1:1, ale jednak) to się da.

    > Hm, czyli dla Ciebie jest problemem obsługa telefonu jedną ręką i
    > dlatego dziwi Cię że inni potrafią? :)

    Ogólnie jest tak, że cokolwiek poniżej 6" nie nadaje się na komputer (chyba żeby
    sprawdzić rozkład jazdy, ale po potrafiła nawet moja nokia E51 dopóki jakiś debil w
    ZTM nie wymyślił, że rozkłady to jakieś super tajne dane i dostęp do nich może być
    WYŁĄCZNIE po https - a starutkiej nokii katowanej od 2007 niestety minęła ważność
    certyfikatów i nie było odnowienia - ew. 5" może jeszcze być dla mangi z rączkami jak
    u labradora) - a powyżej 6" - a nawet 4" - nie nadaje się na telefon.

    Więc poza osobami z nieprzeciętnymi warunkami fizycznymi (był taki kompozytor, który
    miał jakąś rzadką chorobę genetyczną, przez co miał bardzo długie palce - a że
    komponował na fortepian, to praktycznie żaden inny pianista nie jest w stanie zagrać
    jego utworów) też nikt jedną ręką nie będzie potrafił - no chyba że ktoś od
    projektowania UI tej apki pomyślał i zrobił opcje przy krawędzi ekranu (i opcję dla
    leworęcznych).

    Ja mojego pierwszego Nexusa 7 2012 nie byłem w stanie wygodnie trzymać jedną ręką -
    był troszeczkę za szeroki.. Nexus 7 2013 był minimalnie węższy, ale za to płaski - i
    ten jest już OK (inna sprawa, że jak tylko spojrzałem na tego 2013 to tego 2012 już
    nie chciałem).

    > Po prostu często jeżdżę KM i jednak normą jest noszenie kart w portfelu
    > a nie w kieszeni, przynajmniej przez tych który kupują w automacie.

    To jakimiś dziwnymi liniami jeździsz.
    Ile ja ciekawych pomysłów u tych kupujących widziałem.
    Karta w etui - no, to akurat żadna ekstrawagancja, karta w tym plastikowym kondomie,
    co niby chroni telefon przed upadkiem - to już lepsze.
    A najlepsza była karta pod klapką na baterię - że też się mieściła.
    Ciekawe, ile takich cykli płacenia wytrzymywała - bo klientka musiała kartę spod
    klapki wyjąć żeby zapłacić, widać telefon zbyt mocno zakłócał (pamiętam kiedyś wątek
    o tym, że naklejka naklejona na telefonie z tyłu nie działała - pomogło naklejenie
    jej do góry nogami ;)

    A jak ktoś nie ma takiego polotu, to wystarczy wyjąć kartę z portfela, gdy się stoi
    na przystanku i czeka na pojazd. Przecież wiesz, że będziesz jechał i kupował bilet.

    Inna sprawa że bilety jednorazowe to jest pain in the ass - przekonuję się o tym co
    roku na wakacjach w Gdańsku, na dwa tygodnie już się opłaca kupić miesięczny, ale na
    tydzień nie - a na złość pobyt to zwykle 5 tygodni.
    A najgorsze nie jest samo ich kupowanie czy kasowanie, tylko pamiętanie o tym, że
    trzeba skasować - niestety syndrom biletu miesięcznego jest bardzo silny.
    A mieszkamy niestety w PL.
    W Helsinkach jak nauczycielki nie skasowały biletów, bo nie wiedziały, to kanar wziął
    te bilety, skasował i się miło pożegnał...