  • Data: 2006-01-18 13:33:41
    Temat: Re: Kradzież karty debetowej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Miernik <m...@f...org> writes:

    > Moja dotychczasowa teoria dotycząca
    > proszenia o PIN lub podpis przy VE była taka:
    >
    > Karta VE może mieć na pasku znacznik że ma możliwość autoryzacji PINem
    > lub nie.

    Teoretycznie kazda karta ma mozliwosc autoryzacji PINem, wiec taki
    znacznik bylby troche bez sensu.
    Moze byc informacja ze karta wymaga PINu albo ze jest on preferowany
    (wymagany jesli sa mozliwosci). Co terminal z takimi informacjami
    zrobi to oczywiscie inna sprawa.

    > Acquirer może mieć w POSie ustawione żeby wołać przy kartach VE o PIN
    > lub nie,

    Nie powinien normalnie tego robic. Poza tym terminal nie wie co to za
    karta.

    > i z moich dotychczasowych doświadczeń wynikało że Polcard,
    > eService i Cardpoint ma dla wszystkich swoich POSów wyposażonych w PIN
    > pad ustawione że ma wołać o PIN. Polcard i Cardpoint ma poza tym trochę
    > POSów bez PIN pada gdzie ze względów oczywistych nie woła o PIN.
    > Natomiast PekaoSA i Citibank mają w POSach ustawione żeby nie wołać o
    > PIN przy VE, nawet jak jest PINpad.

    Ciekawe jaka jest zawartosc sciezek magnetycznych tej karty.
    W szczegolnosci "service code".

    > Teraz Twój przypadek istnienia karty która gdzieniegdzie woła o PIN,
    > czyli ma na pasku ustawione że ma taką możliwość, ale jednocześnie w
    > pewnych POSach nie woła o PIN mimo że są wyposażone w PIN pad, i nie są
    > to POSy PekaoSA bądź Citibanku, burzy moją teorię. Jaka w takim razie
    > jest teoria?

    Przypuszczam ze terminale po prostu maja baze BINow kart, dla ktorych
    chca PINu. Ale bez odczytania karty nie da sie tego stwierdzic.

    Nie jestem pewien czy VISA pisze cos o akceptacji Maestro :-)

> [...]

    Yep. Normalna VE przynajmniej.

    > Interesuje, bardzo, prosiłbym owszem o kopię tych zaleceń. Ponadto
    > interesuje mnie uzasadnienie takiej polityki VISY, która jest dla mnie
    > zupełnie niezrozumiała. przecież nie żądanie PINu, mimo że są takie
    > możliwości techniczne, jedynie naraża na straty posiadaczy kart i innych
    > uczestników procesu.

    Nie, generalne wprowadzenie PINow jest w praktyce mozliwe dopiero z kartami
    chipowymi. Uzywanie PINu w sklepach prowadzi w prostej linii do kopiowania
    kart (magnetycznych) i do wyciagania pieniedzy z bankomatow, wiec jest
    bardziej niebezpieczne od podpisow. Nikt na normalnym swiecie by sie na
    to nie zgodzil (trzeba pamietac ze klient odpowiada za transakcje PINowe
    i nie ma zadnej mozliwosci by zapobiec takim fraudom). Takie cuda sa
    mozliwe tylko w Polsce i w Ameryce Pld.

    > Nikt poza złodziejami nie zyskuje na takiej
    > polityce absolutnie nic.

    Odwrotnie. Na PINowaniu w sklepach zyskuja wlasnie zlodzieje. Dziwne
    ale prawdziwe. PIN przestaje miec znaczenie jesli jest wprowadzany
    w niezabezpieczonych urzadzeniach (zreszta z bankomatami tez bylo
    pare przypadkow).

    Zupelnie inaczej sprawa wyglada z chipami, gdzie sprzedawca nie moze
    sobie latwo skopiowac karty i nastepnie uzyc jej w bankomacie.
    --
    Krzysztof Halasa