  • Data: 2003-11-27 20:20:59
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> writes:

    > Funkcję skrótu z numeru PIN z pewnością.
    > Koperty z numerem PIN też drukują ale chyba te dane powinni niszczyć.

    Ile razy mozna powtarzac ze PIN jest na tyle krotki, ze nie ma
    jakiejkolwiek zalety przechowywania skrotu zamiast wlasciwego PINu.

    Wady oczywiscie moga sie znalezc - jesli przeksztalcenie PIN->skrot
    nie jest roznowartosciowe (stad nazwa), to oprocz wlasciwego PINu
    beda pasowaly jeszcze inne - mam wrazenie, ze to jest nawet z punktu
    widzenia umowy bank-klient niedopuszczalne (i byloby zasadniczym
    ryzykiem dla banku - wystarczyloby udowodnic, ze dwa rozne PINy
    daja autoryzacje by podwazyc wszelkie transakcje PINowe - to byloby
    mozliwe nawet bez znajomosci algorytmu).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH