eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Kredyt Mieszkaniowy] Fortis Bank - napiszczcie cos zlego...Re: [Kredyt Mieszkaniowy] Fortis Bank - napiszczcie cos zlego...
    From: "Demski Sebastian" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Kredyt Mieszkaniowy] Fortis Bank - napiszczcie cos zlego...
    Date: Thu, 17 Nov 2005 21:00:10 +0100

    > Juz jestem prtawie zdecydowany, mam komplet dokumentow, w poniedzialek mam
    > zamiar zlozyc wniosek (0% wkladu wlasnego, 30 lat, CHF)
    >
    > ktos byl ostatnio na podobnym etapie i np. zmineil bank?

    Witam

    Przyznam, że nie wnikałem głębiej w tą ofertę. Jednak od osoby, nie do końca
    postronnej (dzwoniłem do develepera z pytaniami o mieszkania nowo budowane)
    bo pani mówiła, że współpracują w wieloma bankami i zna większość ofert,
    wyliczyła mi kilka:

    - przewalutowanie 0,5%
    - wcześniejsza spłata dopiero po 2 czy 3 latach nie pamiętam i 1,5%
    - wycena czy ocena nieruchomości przez eksperta przy rozpatrywaniu wniosku o
    kredyt, czyli wg pani to jakieś 600PLN w plecy gdy nie wiadomo jeszcze czy
    dostanę kredyt.

    Nie wiem na ile to prawda. Może ktoś potwierdzi/zaprzeczy.
    Natomiast wg niej dobra dosyć jest nowa oferta (wprowadzona jakoś od
    września) PKO BP. Ogólnie to większość banków ma podobne oferty, jednak
    Fortis to ma dużo takich nieprzyjemnych kruczków, które wychodzą jak się
    głębiej wniknie.
    IMHO pani nie do końca postronna, bo jeśli współpracują z bankami to
    możliwe, iż mają coś z tego, choć przedstawiane przez nią argumenty nie są
    bez sensu, bo przy takiej współpracy:

    - rzeczoznawca robi wycene budowy dla wszystkich mieszkanców na raz,
    - developer uzgadnia kiedy wpływają transze z bankiem bezpośrednio,
    Może coś tam jeszcze było, nie pamiętam.

    Pozdrawiam. Seba