  • Data: 2009-07-31 09:13:37
    Temat: Re: Kredyt PLN po przyjęciu euro
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm,
    > PLN zostanie przeliczone na uero po sztywnym kursie, a oprocentowanie,
    > no cóż zostanie jak jest.

    Ale jakie oprocentowanie właśnie? Marża - to rozumiem. Ale WIBOR "(Warsaw
    Interbank Offered Rate) - wysokość oprocentowania pożyczek na polskim rynku
    międzybankowym". Czy ten wskaźnik będzie po wprowadzeniu EURO w Polsce nadal
    funkcjonował? Przecież jest EURIBOR i LIBOR EUR. Gdyby WIBOR pozostał, to
    znaczyłoby, że polskie banki będą sobie wzajemnie pożyczały pieniądze wedle
    innych zasad niż pozostałe banki w strefie euro.

    Pozdrawiam
    Witold Zabdyr