    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny -ING
    Date: Thu, 04 Aug 2011 12:10:22 +0200

    On 2011-08-03 20:27, dziejek7 wrote:
    > Jakie są doświadczenia z tym bankiem?

    Brałem niedawno.

    + rozsądnie szybko (ale nie za szybko ;)
    + bardzo szybkie formalności i wypłata *po* podpisaniu, praktycznie w
    ciągu paru godzin pieniądze zostały wypłacone po spełnieniu wymogu wypłaty
    + brak czepialstwa o dokumenty w jakieś przesadnej formie
    + nie nękają mnie promocjami od czasu podpisania
    + ciepliwość doradcy bankowego gdy odpowiedziała na mojego maila z 2
    stronami pytań za pomocą 4 stron odpowiedzi i to całkiem do rzeczy

    - błędna wycena na 1/2 wartość rynkowej wymagająca męczącego odkręcania
    przez powoływanie się na inne umowy obcych ludzi z taki samym budynkiem.
    - bardzo długa i bardzo nieczytelnie skonstuowana umowa.
    - promocja której nie pojmuję: muszę im zapłacić kilka tyś żeby była
    niższa marża (?).
    - umowa z błędem w adresie z winy banku wymaga wpłaty 100zł za zmianę
    zgadnij od kogo.
    - zaskakująca bylejakość weryfikacji dokumentów, dokumenty odrzucone za
    pierwszym razem bez podania sensownej przyczyny. Drugi raz z tymi samymi
    dokumentami przeszło. Tutaj ukłon dla doradzcy finansowego że jak
    wyrzucili drzwiami to wlazł oknem.

    > Jest tam może jakiś haczyk?

    Ooo wszędzie jest jakiś haczyk. Ale masz jakiś wybór negocjacji?
    Podpisujesz co jest i już.

    > Czy można u nich wynegocjowac niższą prowizję (np. jeśli przeniosę do
    > nich konto i zadeklaruję przelewanie pensji i korzystanie z karty
    > kredytowej)?

    Ponieważ ja konto miałem to nie wiem czy taka opcja była. Ale miałem
    opcję wpłaty pieniędzy za niższe procenty.

    > Ewentualnie może jest jakaś inna ciekawa oferta, którą możecie
    > polecić... ;)

    Z 0% za spłatę wczesniej ile-razy-chcesz i takimi procentami to nie było.