  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny -ING
    Date: Thu, 4 Aug 2011 14:07:58 +0200

    Użytkownik "dziejek7" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4e3a34bf$0$2498$65785112@news.neostrada.pl...

    > Interesuje mnie możliwość szybkiej częściowej wcześniejszej spłaty
    > (sprzedaż obecnego mieszkania)

    Nie wiem w którym banku (chyba w TOiP, a nie reklamie kredytu) widziałem
    zapis, że po udokumentowaniu, że środki pochodzą ze sprzedaży nieruchomości
    odpowiadająca tej kwocie spłata gratis (prawdopodobnie jeden z
    DB,KB,ING,Citi, ale głowy nie dam, bo byłem w kilkunastu).

    > a w perspektywie 10 lat - spłata całości.

    Po 3..5 latach to u wszystkich jest gratis.

    > Z ofert jakie przejrzałem najbardziej pasuje mi chyba ING (prowizja 1,8%
    > przy marży 0,85%, 0zł za wczesniejszą spłatę).

    ING ma też ofertę 0% prowizji i większa marża.
    Gdyby marża była np. o 0,6% większa to 3 lata * 0,6% = 1,8%, ale to jest
    błędne liczenie, bo marża liczy się od coraz to mniejszej kwoty więc zrówna
    się później. Jak spłacisz zanim się zrówna to jesteś do przodu (trzeba by
    też uwzględnić, że te 1,8% można gdzieś ulokować albo o tyle mniejszy kredyt
    wziąć.
    Jeśli planujesz wcześniejszą spłatę to prowizja 0% przy wyższej marży może
    wyjść korzystniej.

    > Jakie są doświadczenia z tym bankiem?
    > Jest tam może jakiś haczyk?

    Wykryłem jeden, malutki.
    Wcześniejsza nadpłata przekłada się na obniżenie rat bez skrócenia okresu
    kredytu. Jak chcesz spłacać podobne raty jak dotąd to to jest wygenerowanie
    harmonogramu na życzenie klienta - 100zł.

    > Na co mam uważać przy podpisywaniu umowy?
    > Czy można u nich wynegocjować niższą prowizję (np. jeśli przeniosę do nich
    > konto i zadeklaruję przelewanie pensji i korzystanie z karty kredytowej)?

    Wydaje mi się, że nie.

    > Ewentualnie może jest jakaś inna ciekawa oferta, którą możecie polecić...
    > ;)

    Rozważam też Kredyt Bank (dla mnie ING: 0% i 1,65%, a KB 0% i 1,3%). Oferują
    do tego konto, na którym 7% dla kwoty do 3k - czyli przygotowana rata na
    spłatę procentuje.
    W KB za wcześniejszą spłatę chyba 1.5%, ale co roku można nadpłacić 20%
    kapitału gratis i są jednym z podejrzanych, o to, co pisałem wcześniej
    (gdyby mnie to dotyczyło wiedziałbym na pewno, ale mnie nie dotyczy).

    Info z Citi mam takie, żeby przynieść konkurencyjną ofertę i wystąpić o
    specjalne warunki (do tego wystąpienia chyba wystarczy dowód (żadnych innych
    papierów na razie)). Szansa tym większa im bliżej początku miesiąca (jakiś
    limit, czy co), że dadzą ofertę porównywalną lub lepszą, ale czy działa
    sprawdzę pewnie w przyszłym tygodniu.

    Nie wykluczam też DB (prowizja 0%, 0,5% marży w pierwszym roku), ale nie
    chcą nic ustąpić z prowizji za wcześniejszą spłatę - tak, że dopiero po 5
    latach za zero.

    To są wyniki moich kilku dni biegania od banku do banku (inne poza tymi co
    wymieniałem w zasadzie odrzuciłem).

    Oferty można sobie porównać na stronie Invigo, ale ubocznym skutkiem będzie
    telefon, aby skorzystać z ich usług, za co jeszcze zapłacą (teoria jest
    taka, że warunki te same, a podzielą się z klientem swoją prowizją).
    Przypomniałem sobie o tym teraz pisząc - jak już wybiorę to się zastanowię.
    P.G.