    From: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny - spłata przed czasem
    Date: Sun, 27 Feb 2011 07:29:37 -0800 (PST)

    On 27 Lut, 15:49, Andriej <a...@o...pl> wrote:
    > Dotąd nie miałem do czynienia z kredytami hipotecznymi, stąd moje
    > pytanie. Interesuje mnie kredyt h., w który mógłbym spłacać raty przed
    > czasem nie ponosząc kosztów odsetek za okres "niewykorzystany". W
    > okresach lepszych mogę spłacać nawet kilka rat miesięcznych, za to nie
    > zapewne nie będę mógł wziąć kredytu na zbyt krótki okres z wysoką ratą,
    > bo podstawowy stały dochód nie aż tak wysoki.
    >
    > 1. Czy i które banki umożliwiają takie coś?
    > 2. Jak się to finansowo lub w żargonie nazywa?
    > 3. Jakiś inne pomysł jak się za to zabrać?
    >
    > dzięki

    Większość umów (kredyty hipoteczne) umożliwia szybszą spłatę lub
    robienie nadpłat. Czasami banki sobie za to dodatkowo liczą.
    Musisz pochodzić po bankach (lub pośrednikach kredytowych) żeby
    dowiedzieć się jak to funkcjonuje w konkretnych przypadkach.
    Ewentualnie wynegocjuj z bankiem takie zapisy.
    U mnie (bz wbk) mogę zrobić nadpłatę w wysokości co najmniej trzech
    poprzednich raty. O chęci nadpłaty muszę wcześniej powiadomić bank i
    zaznaczyć czy chcę, skrócić czas kredytowania lub zmniejszyć wysokość
    płaconych rat.

    Znajomy w ma kredyt sprzed paru lat w Millenium i nadpłaca sobie kiedy
    chce (tak przynajmniej mówił).
    Tak czy owak nadpłaty nie są niczym niespotykanym, warto dowiedzieć
    się jak to działa w praktyce przed wzięciem kredytu.