    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny w BPH. Dobre te warunki?
    Date: 28 Mar 2005 23:34:01 +0200

    > W porównaniu z tym co mówisz, oprocentowanie BPH zaproponowane mi (2,6%)
    > rzeczywiście wygląda słabo, ale czy ktoś listy słyszał/dostał niższe
    > oprocentowanie przy porównywalnych parametrach jak u mnie?
    >
    > I jeszcze jedno - ile praktycznie trwa proces udzielania kredytu i kiedy
    > można się spodziewać wypłaty pieniędzy?

    w Nordei moje trwało prawie miesiąc, ale inwestycja była trochę nietypowa
    (dopiero zaczęła się budowa, a ja chciałem przelewu całości (90% wartosci
    mieszkania) na konto developera jednorazowo z góry. Udało się, jest OK.
    Wypłata środków wzasadzie od ręki po podpisaniu kredytu.

    Marża - poniżej 2,3 w Nordei moim zdaniem nie zejdziesz, na dziś. Możesz
    walczyć o prowizję, tu masz jeszcze widełki. Oprocentowanie - z praktyki to
    wygląda tak, że spłacasz sobie grzecznie przez pierwsze powiedzmy dwa lata, po
    czym składasz papier, że otrzymałeś ofertę kredytu refinansowego z marżą np.
    1,8%, i albo obiżą Ci oprocentowanie do tego poziomu, albo ty z niej
    skorzystasz.

    A oferty refinansowe można znaleźć nawet od 1% we frankach, zatem papier jest
    jak najbardziej prawdziwy.

    Oczywiście dotyczy to wszystkich banków.

    pzdr,
    Grzesiek