    From: Maverick <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny z doplata - pytanie
    Date: Tue, 24 Feb 2009 00:16:50 +0100

    wookie.zet pisze:
    > Witam,
    > mam nastepujace pytanie dotyczace programu 'Rodzina na swoim'. Czy moge
    > ubiegac sie o kredyt z doplata z tego programu jesli mam juz umowe
    > (przedwstepna) z developerem? Wychodze z zalozenia, ze nie posiadam
    > jeszcze lokalu na wlasnosc ani prawa do lokalu, itp.. zanim nie podpisze
    > z developerem aktu notarialnego.

    Warunek jest jasny- nie masz mieszkania ani czesci mieszkania w dniu
    podpisania umowy kredytowej. A wiec mozesz, a nawet powinienes (bank
    wymaga jakiejs umowy przed udzieleniem kredytu)

    > Czy to ma sens: Kupic kolejne mieszkanie na kredyt w PLN z doplata zanim
    > podpisze akt notarialny?

    Sens jakis ma - ale sam sobie policz koszty. Bierz pod uwage ze raz na
    jakis czas trafisz problematycznego lokatora itp. No i doplaty max 8 lat.

    > Jesli tak, to czy w momencie gdy bede wlascicielem juz 2 mieszkan,
    > doplata ciagle przysluguje? Nie odnalazlem odpowiednich zapisow w ustawie.

    Przysluguje.