    From: janoush <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny [za i przeciw]
    Date: Tue, 15 Jun 2004 08:28:11 +0200

    m79 napisał(a):
    > Witam,
    [...]
    > Panie w expanderze kusila mnie promocja CHF w Mbanku...2,9% i dowolne
    > przewalutowania...kosztorys przy ratach stalych daje w chwili obecnej rate
    > mies: ~480 zl... wiec roznica kusi...no, ale jakos te procenty ustalane
    > przez "prezesa" mnie troche odstraszaja. Ciekaw jestem jak sie ma zawarcie

    Witam,
    Napiszę tak:

    Od dwóch lat mam kredyt w CHF w Multi. Zacząłem od 4%, obecnie mam 3,5 %
    w skali roku. POMIMO, że kurs CHF zwiększył się w ciągu 2 lat z ~2,60
    gdy brałem kredyt do ~3,10 obecnie, a stopy w PLN spadały, NADAL płacę
    niższe raty niż gdybym miał w złotówkach. Co więcej, przez dwa lata
    zaoszczędziłem w stosunku do kredytu w PLN parę tysięcy zł.

    Ty będziesz w lepszej sytuacji niż ja, bo CHF już jest dość wysoko i
    dużo bardziej nie zdrozęje, jeżeli już. Od pewnego czasu EUR i CHF są w
    miarę stabilne.
    To tyle jeśli chodzi o moje doświadczenia z kredytem w CHF.

    Jeśli chodzi o ustalanie % przez prezesa, to różnie. Mi to nie
    przeszkadza. :) Tym bardziej, że kredyt jest w CHF. Jak teraz stopy
    zostaną podwyższone :), to kredyty zdrożeją. A mój raczej (mam nadzieję)
    zostanie na tym samym poziomie. Chociażby dlatego, że oprocentowanie
    jest zależne głównie od kursów na rynku międzybankowym (AMRA, dobrze
    piszę ??), a nie tylko od wskaźników na giełdzie.

    Niestety, decyzję musisz podjąć sam...

    Ja się zastanawiałem prawie 4 miesiące, aż 7.05. złożyłem kwity do Multi
    (pierwszy dzień działania Planów Finansowych). BTW, jestem pierwszym
    klientem któremu udzielono Multiplanu Walutowego :)

    Pozdrawiam

    Janusz