  • Data: 2003-02-18 08:18:54
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - opinie
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:779c.0000071c.3e5123b3@newsgate.onet.pl...
    > W tym wypadku masz rację. Jednakże ja mówiłem o marżach sensownych
    0,5-2,0% a
    > nie o wartościach skrajnych w postaci 5,4%, taka marża to nie udzielanie
    > kredytu ale LICHWA. Podobne praktyki stosuje KB do kredytów w CHF (marża
    > 5,30%). Ja jednak z reguły wypowiadałem się o kredytach w PLN. Zobatrz
    także na
    > mój poprzedni post o tzw. formule iloczynowej. Pozdrowienia Tensor1

    A co to jest "sensowna" marża??? :-) Cały czas zapominasz o konkurencji. KB
    ustala "sensowną" marżę na poziomie "x" a np za 5 lat się okazuje, że
    WIBOR+x jest wyższy niż oprocentowanie banków, które takich zapisów nie
    mają - i tu klienci leżą tak samo jak szelus! (przecież wtedy to też była
    "sensowna" marża)
    Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby zapis w umowie, że oprocentowanie
    może być MAKSYMALNIE WIBOR+marża - i do tego banki muszą dążyć jeśli z
    jednej strony chcą zachować elastyczność (a mi nieelastyczność KB się nie
    podoba) a z drugiej zagwarantować klientowi cenę maksymalną (bo idea ta przy
    zachowaniu elastyczności jest IMHO jak najbardziej ok :-).

    Pozdrawiam
    K. Kowalski