    From: "tarpan" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy w PKO BP - opinie
    Date: Thu, 19 May 2005 19:05:55 +0200

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl> napisał w wiadomości
    news:d6h9k5$msk$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "tarpan":

    > no to masz niezla sytuacje, i dodatkowo bank wyreczy Cie w kontroli
    > postepow budowy :)

    No wlasnie to mnie troche przeraza. Bo z developerem mam umowe w ktorej
    wplata kolejnych transz NI ZALEZY od postepu rob - mam date i koniec.
    Wprawdzie budowa poki co idzie piorunem, ale zima moze byc sroga i co
    wtedy????

    > Ktos napisal juz w tamtym watku - wiekszosc osob tutaj
    > czytajaco/pytajacych trzyma sie slowa _pisanego_ a nie _mowionego_ - i bez
    > znaczenia jest jak bardzo przekonywujacy jest doradca :)

    Wiem ze tu sa ludzie czytajacy ze zrozumieniem ;-) i dlatego czesto tu
    zagladam a teraz sie radze.

    > I na koniec - w drugim watku pytales m.in. o bezpłatna wczesniejsza
    > splate/nadplate kredytu i oplaty za nowy plan splaty. W wiekszosci bankow
    > faktycznie oplaty za sporzadzenie nowego planu splaty sa - pozostaje tylko
    > pytanie - po co Ci on? Plan splaty w sytuacji nadplat ma nikle znaczenie,
    > a informacje o aktualnym zadluzeniu zawsze otrzymasz gratis.

    No jak to po co nowy harmonogram????? Mam nadplacic 20 procent calej kwoty a
    potem splacac takie same odsetki???
    Wlasnie tego nie rozumiem do konca:
    Czy jak sie nadplaci (biore kredyt 200 tys/20lat/o ratach rownych/w PLN)
    powiedzmy 80 tys PLN to maleja mi raty czy raty pozostaja takie same a
    skraca sie czas splaty.
    Ktory z tych wariantow jest korzystniejszy?
    Jak banki to licza?