    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy w mBanku?
    Date: Wed, 2 Aug 2006 23:28:33 +0200

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ear41o$sqv$1@news.onet.pl...

    > no a mBank razem z Multi ma 4 miejsce na rynku ;)
    > argumenty poprzyj jakimis przykladami - bo sam ciekaw jestem

    Jestem posiadaczem WWJ w Multi. Do przedwczoraj nominalnie 9,55%.
    Od wczoraj 9,25%. Kiedy bralem, oprocentowanie bylo atrakcyjne w
    stosunku do oferty konkurencji. Jednak pozniej obnizki byly tylko
    dla nowych, a podwyzki dla wszystkich. I tak to przeewoluowalo.

    Dlaczego nie zmieniam na inny: traktuje to jako linie bez prowizji
    za coroczne odnowienie. Poza tym jest do tego bardzo duza wartosc
    dodana. Darmowa KK (juz zrezygnowalem na zlosc bankowi ze
    wznowienia ;-), darmowe przelewy, a bywa ze zrobie ich pod setke
    na miesiac, dobry on-line'owy interfejs, darmowa karta debetowa
    wypukla (limit 15k/dobe), darmowe Euronety, BZWBK, i Cash4You,
    wplatomat.

    Efektywne oprocentowanie roznie mi wychodzi, bywa ze 8%, bywa ze
    1%, zalezy jak wykorzystuje linie, wazone za ostatni roczek miedzy
    3 a 4%. Jednak gdybym to traktowal jako typowy k-h (czyli nie
    mialbym kasy, aby kupic nieruchomosc za gotowke), przyznajmy, ze
    bylo by absurdem tkwienie na tym 9,25%-9,55%, kiedy konkurencja ma
    w okoliccah 6%.

    Uwazam za nieuchronne, ze po pewnym czasie posiadania produktu
    hipotecznego mBanku czy Multi, stanie sie on nieatrakcyjny, tak
    wygladaja doswiadczenia dotychczasowych klientow. A przeniesienie
    kredytu, to zawsze koszty i czasochlonne to jest. Dlatego tez
    uwazam, ze nie ma sensu sie w to wdawac, bo uwazam, ze nie jest to
    dobre rozwiazanie na dlugo. Powiazanie z WIBORem bylo obiecywane
    ponad 2 lata temu. I nic.

    Teraz o udziale w rynku: uwazam, ze wiekszosc to nowi klienci i
    zapewne statystyki to potwierdzaja. Na fali tego produktu
    refinansowego. On na te chwile jest bardzo dobry. Zobaczymy jaki
    bedzie za lat 3. :-)

    marekz