    From: "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy w wysokosci 100% wartosci
    Date: Fri, 22 Apr 2005 11:21:07 +0200

    Użytkownik "xt600" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d47p0f$hbd$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > W Expanderze zaproponowali mi BPH na takich warunkach:
    > (kwota kredytu 132tys zł -> 100% inwestycji)
    > - kredyt w CHF
    > - oprocentowanie: 3,11%
    > - prowizja banku 2,2% (co daje 2904zł)
    > - ubezp. wkladu wlasnego 3,5% / 5lat (co daje 945zł)
    > - ubezp. kredytu do czasu wybudowania 0.07% (92zl*11m-cy=1012zł)
    Czy do czasu ustanowienia hipoteki?

    > - przewalutowanie (teoretycznie gratis)
    Co to znaczy teoretycznie?

    > Czy to dobre warunki? Ciezko mi oszacowac czy prowizja w kwocie 2904zł
    > oraz 945zł ubezpieczenia brakujacego wkladu sa kwotami do przyjecia (w
    > porownaniu do innych bankow?)
    Mi osobiście prowizja wydaje się spora. W PKOBP dostalem 0.4% kwoty kredytu
    (>200k), ale oprocentowanie ciut wyzsze, poniżej 200k była 1% - ale to
    załatwiane przez dewelopera. Pamiętaj, że prowizję płacisz raz, ważniejsze
    chyba jest trochę oprocentowanie, a zwłaszcza marża banku i w oparciu o co
    wyliczają %.
    Co do ubezpieczenia wkładu własnego - to wydaje sie w sensownej wysokosci,
    dowiedz się, czy jak spłacisz wymagany wkład własny (10 lub 20%) przed
    upływem 5 lat to zwracają część ubezpieczenia.

    Michał M