  • Data: 2005-01-10 14:48:07
    Temat: Re: Kredyt na dzialke+budowe domu...
    Od: "Kamil Kosiński" <k...@...tak.dalej> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrncu4h80.970.joshua@pingwin.ani...
> [...]
    Najpierw

    > Jeszcze jedno pytanie. Słyszałem, że podobno jeśli się chce wziąć kredyt
    na
    > zakup działki (budowlanej) to taki kredyt jest oprocentowany zdecydowanie
    > wyżej od budowlanego czy mieszkaniowego... Czy to prawda?

    Takiej zależności bym sie nie doszukiwał. Generalnie oprocentowanie kredytu
    hipotecznego - niezależnie od celu kredytowania - zależy od tego jak bardzo
    bank "lubi" kredytobiorcę.

    To co jest ważne przy kredytach na zakup działki, to to, że są one udzielane
    na krótszy okres niż budowlane. Z reguły na 10-15 lat, podczas gdy budowlany
    można spokojnie spłacać przez 25-30, a ostatnio jakiś bank zaoferował nawet
    kredyty na 35 lat.