  • Data: 2009-02-12 12:22:51
    Temat: Re: Kredyt "obrotowy"
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:d5ccd2aa-4883-46af-9b16-
    ***
    Nic nie trzeba mieszać. Bank (nie wiem czy każdy) wymaga prognoz czy
    też biznesplanu (uproszczonego) na rok naprzód np.
    ***

    Bank przede wszystkim wymaga bilansu i rachunku z. i s. za okres miniony i
    bieżący, bo to są realne podstawy do tego, aby ocenić zdolność kredytową
    kredytobiorcy. Przy obrotówkach na małe kwoty (do 500 000 zł) nie są
    wymagane prognozy bilansowe na lata przyszłe. Ja się w każdym razie z tym
    nie spotkałem, a firma, w której pracuję, trochę tych kredytów obrotowych
    zaciąga. Jedyny biznesplan był potrzebny do kredytu inwestycyjnego na kwotę
    ponad 2 000 000 zł.

    ***
    Tak więc tworząc taką prognozę możemy dowolnie (oczywiście w granicach
    rozsądku) stworzyć świetlaną wizję, podając np. 200kzł obrotu i 50kzł
    zysku. Nie będzie to dla nikogo wiążące, bank będzie zadowolony a my
    dostaniemy kredyt obrotowy :>
    ***

    Problem w tym, że żaden bank nie opiera się *tylko i wyłącznie* na takich
    prognozach, a więc nawet jeśli przedstwi się mu świetlaną wizję, a stan na
    dzień dzisiejszy będzie opłakany, to nic nie zwojujemy.

    [dlaczego mi nie "ptaszkuje" Twoich postów?]