    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kredyt walutowy na auto
    Date: Sat, 13 Dec 2008 09:33:56 +0100

    On Fri, 12 Dec 2008 14:31:46 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    >... Jest taka
    >mądra zasada wg której, powinno brać się kredyt w walucie w której się
    >zarabia.

    Krotkoterminowy.
    Bo jak dlugo .. jak zlotowka zacznie mocno spadac to i zarobki zaczna
    wzrastac, a i stopy jeszcze podskocza ..
    Owszem - w USA moze to wygladac inaczej. To na tyle duza gospodarka ze
    rzadzi sie wlasnym rynkiem :-)

> [...]
    >indeks wibor 1m dla pln: 6,23%
    >marża 10% (wzięta z sufitu, bo nie nie wiem jakie są marże przy
    >kredytach sam.)
    >okres kredytowania: 48 mies.
    >
    >Wyszedł mi wynik:
    >wysokość raty dla kredytu w chf: 1.358 PLN
    >dla pln: 1423 PLN
    >r-ca: 64.50 PLN, co daje w całym okresie kredytu 3.095 PLN zarobku.
    >
    >Aby raty zrównały się, indeks dla CHF musiałby wzrosnąć do 3,25%, przy
    >nieznienionym indeksie dla PLN
    >albo
    >kurs CHF musiałby skoczyć do 2,69PLN, przy niezmienionym kursie PLN.

    No wlasnie - strasznie niewielka ta roznica, niecale 5% - kurs moze z
    latwoscia o tyle wzrosnac.

    >Kredyt w walucie obcej to zawsze gra na zniżkę - liczysz, że złotówka
    >umocni się.

    Niekoniecznie - dawniej wystarczalo liczyc ze zlotowka nie spadnie za
    bardzo. Albo wybierac bank mniej pazerny na spreadach - 5.5% to spore
    widelki ...

    J.