  • Data: 2009-06-19 13:23:28
    Temat: Re: KredytBank atakuje depozyty - lokata swobodna
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Cze, 08:56, top <t...@n...com> wrote:

    > Po "naszym kochanym państwie" to raczej spodziewałbym się zmiany
    > przepisów znoszących zaokrąglanie, tak żebyśmy musieli płacić belkę
    > nawet od paru groszy, a dodatkowo podniesienia stawki belki do co
    > najmniej 30%, w końcu oszczędzający i inwestujący nie stanowią jakiejś
    > zwartej grupy interesu więc można ich bezkarnie doić, nie będą się
    > buntować :(.

    Nie zeby sie we mnie jakies patriotyczne instynkty obudzily, ale
    "belka" i odpowiedniki to przeciez nie tylko polski wynalazek.

    W Irlandii banki (a raczej Revenue za ich posrednictwem) dowalaja DIRT
    (25%), w UK jest income tax (20%), w Stanach podatek od odsetek placi
    sie przy rocznym rozliczeniu, etc., etc.

    Mam wrazenie ze w calej Unii Europejskiej dowalaja "na wszelki
    wypadek" podatek od odsetek rezydentom Unii - zgodnie z EU Savings Tax
    Directive - ktorzy nie chca przekazywac informacji o koncie i
    odsetkach do kraju rezydencji. Obecnie 20%, planowane 35% od 2011.

    Takze zanim zaczniemy sie martyrologicznie uzalac nad soba -- inni
    maja gorzej. :)