  • Data: 2011-09-24 19:37:03
    Temat: Re: Kredyty "walutowe"
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-24 19:44, Hubert pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Ciekawi mnie, czy banki udzielając kredytów denominowanych w walutach
    > obcych, zabezpieczają swoje pozycje. Innymi słowy, czy zarabiają na
    > wzroście kursu waluty, w której jest denominowany kredyt (i tracą na
    > spadku) czy też nie. Z różnych stron słychać, że zabezpieczają, ale
    > jakoś nie pasuje mi to do ich zachowania i trendu z wycofywaniem się z
    > kredytów we Franku.

    nie zarabiają na różnicy kursów, jeżeli udzielają kredytu w walucie to
    zabezpieczają się na depozytach w PLN (bo w walutach jest b.mało depozytów)

    przykład bank pożyczył klientowi 100k CHF po kursie 3 zł czyli na
    depozycie musi mieć 300kzł, kurs CHF rośnie do 4 zł więc bankowi brakuje
    depozytów na 100kzł i musi je pozyskać, ale jaka będzie jego cena?

    jeżeli wiele banków znajdzie się w tej samej sytuacji to rośnie
    zapotrzebowanie na depozyty i.......ich cena, cieszą się ci którzy
    oszczędzają na lokatach, ale już nie ci którzy mają kredyty w PLN bo ich
    cena również rośnie

    --
    pozdrawiam
    RobertS