  • Data: 2010-08-08 19:58:20
    Temat: Re: Książeczka oszczędnościowa PKO z '91 roku
    Od: " arkadio" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przykład z życia:
    - rodzice założyli mi książeczkę mieszkaniową z premią w roku 89. Wpłacali na
    nią regularnie co 2 miesiące jakieś całkiem spore jak na tamte czasy
    pieniądze. Wpłacanie na książeczkę zakończyło się pod koniec 91 roku. Na
    koncie uzbierało się po denominacji 7,4 zł.
    Książeczkę założoną miał też mój brat, wkład taki sam, okres "inwestowania"
    również.

    W roku 2009 kupiłem mieszkanie, liczyłem na sporą premię gwarancyjną - tyle
    się na ten temat nasłuchałem i w ogóle. Zrobiłem cesję książeczki mojego brata
    na mnie - koszt 70zł. Zlikwidowałem obie książeczki, koniecznością likwidacji
    było okazanie aktu notarialnego zakupu mieszkania. Po miesiącu dostałem kasę
    na konto (oczywiście przelewają wyłącznie na konta w PKO BP). Myślałem że mnie
    się mieni w oczach - dostałem 410 zł z każdej książeczki. Po fakcie przemknęła
    mi myśl o braku większego sensu realizowania książeczki brata - aby dokonać
    cesji trzeba się było spotkać w jednej placówce, wspólnie, o tym samym czasie
    (było to trudne do przeprowadzenia jako że mieszkamy w różnych miastach), z
    aktami urodzenia, i innymi głupotkami. Koszt operacji 70 zł. Netto wyniosło
    mnie to może ze 100 zł :)