    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
    Date: Wed, 09 Mar 2011 10:31:56 +0100

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Udajesz że nie rozumiesz.
    >
    > Więc przykład z autem proszę bardzo:
    >
    > Mam kilka samochodów których nie jestem w stanie szybko i w dobrej cenie
    > sprzedać.
    > Nie ma chętnych i ew ostro poleci cena jeśli zacznę się dostosowywać do
    > cen proponowanych przez chętnych na nie.
    >
    > No ale mój znajomy dostał w zarządzanie kasę.
    > Powiedziano mu: handluj samochodami, masz prowizję od obrotu i żadnych
    > konsekwencji jeśli kupione samochody gwałtownie stanieją. Jak zdrożeją to
> [...]

    Skippy, na prawdę. Nic nie robię tylko chcę się dowiedzieć. Słowo.
    Opowiadasz ciągle o normalnych zachowaniach na rynku. Na razie wyłuskałem,
    że sprzedający wie (wie - to ważne słowo), że się trend odwróci i ma kłopot
    z płynnością i OFE dostarczają płynność. Może tak być jak mówisz. Może to
    nie znaczy, że się odbywa. To, że ktoś może ukraść to nie znaczy, że ukradł.
    Przydały by się dowody. Ale może w Twoim świecie dowody są niekonieczne?
    Cały szkopuł, tak myślę, polega na tym, ze myślisz kategoriami setek tysięcy
    no może kategoriami miliona czy dwóch. Pomyśl kategoriami dziesiątek
    miliardów i wyobraź sobie, ze musisz zagospodarować setki milionów świeżej
    kasy miesięcznie. Nie myśl magicznie tylko realnie. Postaw się w takiej
    sytuacji i powiedz co byś zrobił. Jak byś to zrobił by uratować zyski jak
    masz pewność (no ty jesteś fachowiec i takie rzeczy wiesz na pewno nie tak
    jak te OFErmy), że 1 maja 2011 będzie półroczna górka. Obsuwa będzie na 15%
    i masz obrócić 50 miliardów na gotówkę i co miesiąc przywożą nową ciężarówkę
    pieniędzy. 1 listopada jest dołek i lecimy z powrotem. Co robisz i kiedy?