  • Data: 2011-12-02 11:48:35
    Temat: Re: Kwota optymalna przy lokatach - o co chodzi
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jbadb3$9ru$...@i...gazeta.pl...

    > Ponieważ jestem już trochę starszy prosze o uświadomienie mnie o co chodzi
    > tymi optymalnymi kwotami przy lokatach.
    >
    > Wyczytałem gdzieś że np. teraz w BGŻ optima na lokacie dziennej której
    > oprocentowanie wynosi 8 % brutto a 6,48 netto kwota optymalna wynosi 1043
    > zł
    >
    > Ale co to znaczy - że przy tej kwocie co? faktyczne oprocentowanie wynosi
    > 6,65
    > % - a niby dlaczego i jak to sobie obliczyć?

    Kwoty optymalne wyznaczamy tak, aby zasady zaokrąglania zadziałały jak
    najbardziej na naszą korzyść.

    Przykładowo dla oprocentowania 6,48% oraz warunku dodatkowego, iż kwota nie
    może być niższa niż 1000, kwota optymalna to 1042,06 zł.

    1042,06 * 0,0648 / 365 = 0,185001...

    Jeśli w BGŻ obowiązują standardowe zasady zaokrąglania, otrzymamy 19 groszy
    odsetek dziennie. Zaś 0,19 zł /dobę odpowiada efektywnemu oprocentowaniu
    6,655%.