  • 1. Data: 2011-12-02 11:38:11
    Temat: Kwota optymalna przy lokatach - o co chodzi
    Od: " " <j...@g...pl>

    Witam

    Ponieważ jestem już trochę starszy prosze o uświadomienie mnie o co chodzi z
    tymi optymalnymi kwotami przy lokatach.

    Wyczytałem gdzieś że np. teraz w BGŻ optima na lokacie dziennej której
    oprocentowanie wynosi 8 % brutto a 6,48 netto kwota optymalna wynosi 1043 zł

    Ale co to znaczy - że przy tej kwocie co? faktyczne oprocentowanie wynosi 6,65
    % - a niby dlaczego i jak to sobie obliczyć?

  • 2. Data: 2011-12-02 11:44:23
    Temat: Re: Kwota optymalna przy lokatach - o co chodzi
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Dec 2011 11:38:11 +0000, napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale co to znaczy - że przy tej kwocie co? faktyczne oprocentowanie
    > wynosi 6,65 % - a niby dlaczego i jak to sobie obliczyć?

    1042,06 * 6,48/100 / 365 = 0,185001337

    Po zaokrągleniu dostajemy 19 groszy odsetek dziennie.

    to odpowiada oprocentowaniu 0,19 * 365 /1042,06 = 6,655087039 %

  • 3. Data: 2011-12-02 11:48:35
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > 6,65
    > % - a niby dlaczego i jak to sobie obliczyć?

    Kwoty optymalne wyznaczamy tak, aby zasady zaokrąglania zadziałały jak
    najbardziej na naszą korzyść.

    Przykładowo dla oprocentowania 6,48% oraz warunku dodatkowego, iż kwota nie
    może być niższa niż 1000, kwota optymalna to 1042,06 zł.

    1042,06 * 0,0648 / 365 = 0,185001...

    Jeśli w BGŻ obowiązują standardowe zasady zaokrąglania, otrzymamy 19 groszy
    odsetek dziennie. Zaś 0,19 zł /dobę odpowiada efektywnemu oprocentowaniu
    6,655%.

  • 4. Data: 2011-12-02 12:05:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > Jeśli w BGŻ obowiązują standardowe zasady zaokrąglania, otrzymamy 19
    > groszy odsetek dziennie. Zaś 0,19 zł /dobę odpowiada efektywnemu

    Dodam jeszcze do tego, że w przypadku takiego oprocentowania i ograniczenia
    >=1000 rzeczywista kwota optymalna wcale nie wynosi 1042,06.

    Ona faktycznie wynosi 1000,00. Odpowiada to oprocentowaniu 6,57% (otrzymuje
    się 18 groszy odsetek dziennie). Dodatkowo może to być dalej zaburzane, w
    zależności od tego jaka sumaryczna kwota ma być ulokowana. Ale to już są
    takie drobne smaczki, zasada jest taka jak opisane zostało wcześniej.

  • 5. Data: 2011-12-02 12:06:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.12.2011 13:05), MarekZ wrote:

> [...]
    > zaburzane, w zależności od tego jaka sumaryczna kwota ma być ulokowana.
    > Ale to już są takie drobne smaczki, zasada jest taka jak opisane zostało

    Dlaczego 6.57% jest efektywniejsze od 6.655%?

    p. m.

  • 6. Data: 2011-12-02 12:08:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Dec 2011 13:05:00 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Dodam jeszcze do tego, że w przypadku takiego oprocentowania i
    > ograniczenia
    >
    > Ona faktycznie wynosi 1000,00. Odpowiada to oprocentowaniu 6,57%
    > (otrzymuje się 18 groszy odsetek dziennie).

    I uważasz, że 6,57 > 6,655 ????????????

  • 7. Data: 2011-12-02 12:18:56
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > 1042,06 * 0,0648 / 365 = 0,185001...
    >
    > Jeśli w BGŻ obowiązują standardowe zasady zaokrąglania, otrzymamy 19
    > groszy odsetek dziennie. Zaś 0,19 zł /dobę odpowiada efektywnemu
    > oprocentowaniu 6,655%.
    OK.
    W pierwszym dniu lokaty mamy dodatkowe 0,5 grosza, a w kolejnych ?
    Jaki to ma sens przy dziennej kapitalizacji odsetek ?
    WOJO

  • 8. Data: 2011-12-02 12:19:07
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dlaczego 6.57% jest efektywniejsze od 6.655%?

    Ups, coś mi się pomyliło z rozpędu. :)

    Chciałem dać wyraz temu, że należy dodatkowo sprawdzić kwotę graniczną
    lokaty. W tym przypadku takie sprawdzenie, nie zmienia jednak rezultatu
    końcowego. :)

  • 9. Data: 2011-12-02 12:23:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości grup

    > OK.
    > W pierwszym dniu lokaty mamy dodatkowe 0,5 grosza, a w kolejnych ?
    > Jaki to ma sens przy dziennej kapitalizacji odsetek ?
    > WOJO

    Dopisywane są całkowite kwoty wyrażone w groszach. Jeśli mogą one iść na
    inny rachunek, sprawa jest prosta (dobrze działa banalna metoda opisana
    powyżej). Jeśli muszą one być kapitalizowane na rachunku lokaty, zagadnienie
    optymalizacyjne jest nieco trudniejsze i rozwiązuje się je w inny sposób.
    Dla krótkich lokat rozwiązanie najczęściej będzie takie samo jak w tej
    banalnej metodzie. Dla długich różnie.

  • 10. Data: 2011-12-02 16:10:59
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Ale co to znaczy - że przy tej kwocie co? faktyczne oprocentowanie wynosi
    > 6,65

    Przy optymalnej kwocie lokaty (6.48%) w kwocie 1042.06zl
    realne oprocentowanie to 6.66%.

    > % - a niby dlaczego i jak to sobie obliczyć?

    A to trzeba znac matematyke na poziomie max 5 klasy podstawowki.